English
Español (España)
Register
Login
Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria
Current
Archives
last articles
Announcements
Indexing
Call for Papers
Submissions
Dialogues on Education
About
About the Journal
Editorial Team
Reviewers of the year 2024 and rejection rate
Privacy Statement
Editorial Policy on the Use of AI
Statistics
Contact
Make a submission
Home
/
Archives
/
Vol. 35 No. 1 (2023)
Vol. 35 No. 1 (2023)
Published:
2023-01-09
DOI:
https://doi.org/10.14201/teri.2023351
Full Issue
PDF (Español (España))
Articles
Ulysses in the High School. Leadership and School Based on the Myth of Achilles
1-18
David Reyero García
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
ePUB (Español (España))
XML (Español (España))
PDF
HTML
ePUB
The Educator, Interrupted
19-38
Elizabeth O'Brien
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
ePUB (Español (España))
XML (Español (España))
PDF
HTML
ePUB
When you Educate you Have to Know Where you are Speaking From
39-46
Anna Pagès Santacana
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
XML (Español (España))
ePUB (Español (España))
The School: A Place of Meaning and Commitment
47-64
María José Ibáñez Ayuso, M.ª Rosario Limón Mendizabal, Cristina María Ruíz-Alberdí
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
ePUB (Español (España))
XML (Español (España))
PDF
HTML
ePUB
Philosophy as a “Non Grata” Discipline for the Modern School Institution
65-79
Edgar Gili Gal
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
XML (Español (España))
ePUB (Español (España))
The Rupture of Education: Perspectives From Pedagogy and Social Education
81-100
Xavier Úcar Martínez
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
ePUB (Español (España))
XML (Español (España))
PDF
HTML
ePUB
Emotional Education: Practices and Discourses of Subjectivation
101-122
Niklas Bornhauser, José Miguel Garay Rivera
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
ePUB (Español (España))
XML (Español (España))
PDF
HTML
ePUB
Studying in the Digital Age. A Critical and Phenomenological Essay
123-141
Carlos Willatt, Marc Fabian Buck
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
XML (Español (España))
ePUB (Español (España))
Prosocial Behaviors and School Violence in Adolescence: A Systematic Review with a Qualitative Approach
143-166
Alba González Moreno, María del Mar Molero Jurado
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
XML (Español (España))
ePUB (Español (España))
In-School Training of Non-University Teachers: Fundamental Modality in Their Lifelong Learning
167-184
Mariana Alonso Briales, Julio Vera Vila
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
ePUB (Español (España))
XML (Español (España))
PDF
HTML
ePUB
Towards a More Inclusive Education: A School Transformation
185-206
M.ª Luz M. Fernández-Blázquez, Gerardo Echeita Sarrionandia
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
ePUB (Español (España))
XML (Español (España))
PDF
HTML
ePUB
Economics of Education and Labour Pedagogy: New Contexts for Reflection and Action
207-224
Manuel Morales Valero, Carolina Fernández-Salinero Miguel
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
XML (Español (España))
ePUB (Español (España))
Book Reviews
Milito Barone, C. C. (2021). Conflicto y convivencia en el discurso pedagógico oficial durante el tardofranquismo y la transición democrática española (1965-1982). UNED, 434 pp.
227-252
T. Alonso, J. M. ª Torralba, C. Fontaneda, M. ª Pérez Sánchez-Herrero, Á. Martín-Gutiérrez, P. Castillo Labrada, J. L. González Geraldo, V. Guichot-Reina