English
Español (España)
Register
Login
Education in The Knowledge Society
Current
Archives
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Make a submission
Home
/
Archives
/
Vol. 14 No. 2 (2013)
Vol. 14 No. 2 (2013)
Published:
2013-08-01
DOI:
https://doi.org/10.14201/eks.2013142
Editorial
Editorial
7-14
Bernardo Gargallo López
PDF (Español (España))
Articles
Strategic learning and information and communication technology: a critical review
15-41
Carles Monerero Font, Antoni Badia Garganté
PDF (Español (España))
The brain and ICT
42-84
Joaquín García Carrasco, Juan Antonio Juanes Méndez
PDF (Español (España))
Searching and selecting online information: analysis of the strategic actions of the university students
85-106
María José Hernández Serrano
PDF (Español (España))
Knowledge models as agents of meaninful learning and knowledge creation.
107-132
Fermín María González García, Jorge Fernando Veloz Ortiz, Iovanna Alejandra Rodríguez Moreno, Luis Efrén Velos Ortiz, Beatriz Guardián Soto, Antoni Ballester Valori
PDF (Español (España))
Self-regulated learning as a framework for the educational application of virtual communities and personal learning environments
133-156
Julio Cabero Almenara
PDF (Español (España))
The digital portfolio as a tool for the development of generic skills
157-177
José Luis Rodríguez Illera, Cristina Galván Fernández, Francesc Martínez Olmo
PDF (Español (España))
Miscellany
Tensions and dilemmas in adult education
178-191
Begoña Rumbo Arcas
PDF (Español (España))
An online pedagogical museum: design, development and evaluation
192-227
Carmen Álvarez Álvarez, Marta García Eguren
PDF (Español (España))
Framework for designing administration courses: the organizational culture case
228-251
Lewis Mcanally-Salas, Gilles Lavigne, Javier Organista Sandoval
PDF (Español (España))
Intercultural and new technologies in music class of secondary education
252-270
María del Mar Bernabé Villodre
PDF (Español (España))
How to define more sustainable m-learning projects
271-291
María José Casany Guerrero, Miquel Barceló García
PDF (Español (España))
The strategic planning, an educational leadership indicator
292-315
Joaquín Martín Manzano, Josep Maria Mominó De La Iglesia, Juli Carrere Balcells
PDF (Español (España))
Twitter as a teaching tool in the Social Sciences faculties. A case study from the Economic History
316-345
Misael Arturo López Zapico, Julio Tascón Fernández
PDF (Español (España))
Computer User Self-Efficacy Scale – CUSE: A preliminary study to portuguese population
346-370
Ricardo Pocinho, Luis Alcoforado
PDF (Español (España))
Sección especial
Computers in Education pedagogical issues
371-375
Francisco José García Peñalvo, Lluís Vicent Safont
PDF (Español (España))
Active learning units interrelated using TIC’s tools in architectural construction
376-402
Núria Martí Audí, David Fonseca Escudero
PDF (Español (España))
Analysis of the experience of using a pedagogic conversational agent for reading comprehension in the school
403-429
Silvia Tamayo, Diana Pérez-Marín
PDF (Español (España))
Learning about confidence intervals with software R
430-451
Gariela Gonçalves, Luís Afonso, Marta Ferreira, Teresa Ferro, Maria M. Nascimento
PDF (Español (España))
Wiris Quizzes: a continuous assessment system with automatic feedback for online mathematics
452-472
Remei Calm, Ramon Masià, Carme Olivé, Núria Parés, Francesc Pozo, Jordi Ripoll, Teresa Sancho-Vinuesa
PDF (Español (España))
Assessment of the quality in e-learning processes: a proposal with new dimensions
473-489
João Paulo Vagarinho, Martín Llamas-Nistal
PDF (Español (España))
Educational uses of digital storytelling: an experience of m-learning for the emotional education
490-507
Víctor Socas Guerra, Carina S. González González
PDF (Español (España))
Bookshelf
Propuestas para una escuela en el siglo XXI
508-509
Juan Pablo Hernández Ramos
PDF (Español (España))
Pasión por enseñar. La identidad personal y profesional del docente y sus valores
510-511
Patricia Torrijos Fincias
PDF (Español (España))
Cuando la escuela pretende preparar para la vida. ¿Desarrollar competencias o enseñar otros saberes?
512-513
Fernando Martínez Abad
PDF (Español (España))
Convivencia en Educación: Problemas y Soluciones. Perspectivas Europea y Latinoamericana
514-515
Eva María Torrecilla Sánchez
PDF (Español (España))
Thesis
La formación del profesorado universitario. Análisis de los programas formativos de la Universidad de Burgos (2000-2011)
516-517
Vanesa Delgado Benito
PDF (Español (España))