Computers in Education and Education in Computer Science
Abstract Selection of the extended papers related to Computers in Education and Computer Science Education topics presented at the sixteenth edition of the International Symposium on Computers in Education (SIIE 2014), held between 12 and 14 November 2014 in Logroño, La Ri-oja, Spain.
- Referencias
- Cómo citar
- Del mismo autor
- Métricas
Compañ-Rosique, P., Molina-Carmona, R., Satorre-Cuerda, R., & Llorens-Largo, F. (2015). Teaching as a fractal: From experience to model. Education in the Knowledge Society, 16(4), 32-46.
http://dx.doi.org/10.14201/eks20151643246
Dodero, J. M., García-Peñalvo, F. J., González, C., Moreno-Ger, P., Redondo, M. Á., Sarasa, A., & Sierra, J. L. (2014). Development of E-Learning Solutions: Different Approaches, a Common Mission. IEEE Revista Iberoamericana de Tecnologías del Aprendizaje (IEEE RITA), 9(2), 72-80.
http://dx.doi.org/10.1109/RITA.2014.2317532
Dodero, J. M., García-Peñalvo, F. J., González, C., Moreno-Ger, P., Redondo, M. Á., Sarasa-Cabezuelo, A., & Sierra-Rodríguez, J. L. (2013). Desarrollo de Soluciones para E-Learning: Diferentes Enfoques, un Objetivo Común. VAEP-RITA, 1(2), 113-122.
Fidalgo Blanco, Á., García-Peñalvo, F. J., & Sein-Echaluce Lacleta, M. L. (2013). A methodology proposal for developing adaptive cMOOC. In F. J. García-Peñalvo (Ed.), Proceedings of the First International Conference on Technological Ecosystems for Enhancing Multiculturality (TEEM’13) (pp. 553-558). New York, NY, USA: ACM.
http://dx.doi.org/10.1145/2536536.2536621
Fidalgo Blanco, Á., Sein-Echaluce Lacleta, M. L., Borrás Gené, O., & García-Peñalvo, F. J. (2014). Educación en abierto: Integración de un MOOC con una asignatura académica. Education in the Knowledge Society (formerly Revista Teoría de la Educación: Educación y Cultura en la Sociedad de la Información), 15(3), 233-255. Retrieved from http://campus.usal.es/~revistas_trabajo/index.php/revistatesi/article/view/12226/12571
Fidalgo Blanco, Á., Sein-Echaluce Lacleta, M. L., & García-Peñalvo, F. J. (2013). MOOC cooperativo. Una integración entre cMOOC y xMOOC. In Á. Fidalgo Blanco & M. L. Sein-Echaluce Lacleta (Eds.), Actas del
II Congreso Internacional sobre Aprendizaje, Innovación y Competitividad (CINAIC) (pp. 481-486). Madrid, Spain: Fundación General de la Universidad Politécnica de Madrid.
Fidalgo Blanco, Á., Sein-Echaluce Lacleta, M. L., & García-Peñalvo, F. J. (2015). Methodological Approach and Technological Framework to break the current limitations of MOOC model. Journal of Universal Computer Science, 21(5), 712-734.
García-Peñalvo, F. J., Fidalgo Blanco, Á., & Sein-Echaluce Lacleta, M. L. (2014). Tendencias en los MOOCs. Retrieved from http://gredos.usal.es/jspui/handle/10366/125093
García-Peñalvo, F. J., Sarasa Cabezuelo, A., & Sierra González, J. L. (2014). Innovating in the Engineering Processes: Engineering as a Means of Innovation. IEEE Revista Iberoamericana de Tecnologías del Aprendizaje (IEEE RITA), 9(4), 131-132.
http://dx.doi.org/10.1109/RITA.2014.2363004
García-Peñalvo, F. J., Sarasa Cabezuelo, A., & Sierra Rodríguez, J. L. (2014). Innovando en los Procesos de Ingeniería. Ingeniería como Medio de Innovación. VAEP-RITA, 2(1), 26-28.
López, C., Alonso, J. M., Marticorena, R., & Maudes, J. M. (2015). Uso de GitHub en el diseño de e-actividades para la refactorización del software. Education in the Knowledge Society, 16(4), 81-96.
http://dx.doi.org/10.14201/eks20151648196
Mazón, J. N., Lloret, E., Gómez, E., Aguilar, A., Mingot, I., Pérez, E., & Quereda, L. (2015). Reutilización de datos abiertos en el aprendizaje de diseño de bases de datos a través de proyectos. Education in the
Knowledge Society, 16(4), 63-80.
http://dx.doi.org/10.14201/eks20151646380
Moreno Oliver, V., & Hernández-Leo, D. (2015). Rubric-based tools to support the monitoring and assessment of Bachelor’s Final Projects. Education in the Knowledge Society, 16(4), 47-62.
http://dx.doi.org/10.14201/eks20151644762
SCOPEO. (2013). SCOPEO INFORME Nº2: MOOC: Estado de la situación actual, posibilidades, retos y futuro. Retrieved from Salamanca, Spain: http://scopeo.usal.es/wpcontent/uploads/2013/06/scopeoi002.pdf
Sierra Rodríguez, J. L., Dodero Beardo, J. M., & Burgos, D. (2014a). International Symposium on Computers in Education (SIIE), 2014. USA: IEEE.
Sierra Rodríguez, J. L., Dodero Beardo, J. M., & Burgos, D. (2014b). XVI Simposio Internacional de Informática Educativa (SIIE’14). Acceso masivo y universal para un aprendizaje a lo largo de la vida (12-14 de Noviembre de 2014, Logroño, La Rioja, España). España: Universidad Internacional de La Rioja (UNIR).
Velazquez-Iturbide, J. A., & Garcia-Penalvo, F. J. (2009). Computers in Education: Advances in Software Technology. Journal of Universal Computer Science, 15(7), 1423- 1426.
Zapata-Ros, M. (2013). MOOCs, una visión crítica y una alternativa complementaria: La individualización del aprendizaje y de la ayuda pedagógica. Campus Virtuales. Revista Científica Iberoamericana de
Tecnología Educativa, 2(1), 20-38. Retrieved from http://www.revistacampusvirtuales.es/campusvirtuales/2/2.pdf
http://dx.doi.org/10.14201/eks20151643246
Dodero, J. M., García-Peñalvo, F. J., González, C., Moreno-Ger, P., Redondo, M. Á., Sarasa, A., & Sierra, J. L. (2014). Development of E-Learning Solutions: Different Approaches, a Common Mission. IEEE Revista Iberoamericana de Tecnologías del Aprendizaje (IEEE RITA), 9(2), 72-80.
http://dx.doi.org/10.1109/RITA.2014.2317532
Dodero, J. M., García-Peñalvo, F. J., González, C., Moreno-Ger, P., Redondo, M. Á., Sarasa-Cabezuelo, A., & Sierra-Rodríguez, J. L. (2013). Desarrollo de Soluciones para E-Learning: Diferentes Enfoques, un Objetivo Común. VAEP-RITA, 1(2), 113-122.
Fidalgo Blanco, Á., García-Peñalvo, F. J., & Sein-Echaluce Lacleta, M. L. (2013). A methodology proposal for developing adaptive cMOOC. In F. J. García-Peñalvo (Ed.), Proceedings of the First International Conference on Technological Ecosystems for Enhancing Multiculturality (TEEM’13) (pp. 553-558). New York, NY, USA: ACM.
http://dx.doi.org/10.1145/2536536.2536621
Fidalgo Blanco, Á., Sein-Echaluce Lacleta, M. L., Borrás Gené, O., & García-Peñalvo, F. J. (2014). Educación en abierto: Integración de un MOOC con una asignatura académica. Education in the Knowledge Society (formerly Revista Teoría de la Educación: Educación y Cultura en la Sociedad de la Información), 15(3), 233-255. Retrieved from http://campus.usal.es/~revistas_trabajo/index.php/revistatesi/article/view/12226/12571
Fidalgo Blanco, Á., Sein-Echaluce Lacleta, M. L., & García-Peñalvo, F. J. (2013). MOOC cooperativo. Una integración entre cMOOC y xMOOC. In Á. Fidalgo Blanco & M. L. Sein-Echaluce Lacleta (Eds.), Actas del
II Congreso Internacional sobre Aprendizaje, Innovación y Competitividad (CINAIC) (pp. 481-486). Madrid, Spain: Fundación General de la Universidad Politécnica de Madrid.
Fidalgo Blanco, Á., Sein-Echaluce Lacleta, M. L., & García-Peñalvo, F. J. (2015). Methodological Approach and Technological Framework to break the current limitations of MOOC model. Journal of Universal Computer Science, 21(5), 712-734.
García-Peñalvo, F. J., Fidalgo Blanco, Á., & Sein-Echaluce Lacleta, M. L. (2014). Tendencias en los MOOCs. Retrieved from http://gredos.usal.es/jspui/handle/10366/125093
García-Peñalvo, F. J., Sarasa Cabezuelo, A., & Sierra González, J. L. (2014). Innovating in the Engineering Processes: Engineering as a Means of Innovation. IEEE Revista Iberoamericana de Tecnologías del Aprendizaje (IEEE RITA), 9(4), 131-132.
http://dx.doi.org/10.1109/RITA.2014.2363004
García-Peñalvo, F. J., Sarasa Cabezuelo, A., & Sierra Rodríguez, J. L. (2014). Innovando en los Procesos de Ingeniería. Ingeniería como Medio de Innovación. VAEP-RITA, 2(1), 26-28.
López, C., Alonso, J. M., Marticorena, R., & Maudes, J. M. (2015). Uso de GitHub en el diseño de e-actividades para la refactorización del software. Education in the Knowledge Society, 16(4), 81-96.
http://dx.doi.org/10.14201/eks20151648196
Mazón, J. N., Lloret, E., Gómez, E., Aguilar, A., Mingot, I., Pérez, E., & Quereda, L. (2015). Reutilización de datos abiertos en el aprendizaje de diseño de bases de datos a través de proyectos. Education in the
Knowledge Society, 16(4), 63-80.
http://dx.doi.org/10.14201/eks20151646380
Moreno Oliver, V., & Hernández-Leo, D. (2015). Rubric-based tools to support the monitoring and assessment of Bachelor’s Final Projects. Education in the Knowledge Society, 16(4), 47-62.
http://dx.doi.org/10.14201/eks20151644762
SCOPEO. (2013). SCOPEO INFORME Nº2: MOOC: Estado de la situación actual, posibilidades, retos y futuro. Retrieved from Salamanca, Spain: http://scopeo.usal.es/wpcontent/uploads/2013/06/scopeoi002.pdf
Sierra Rodríguez, J. L., Dodero Beardo, J. M., & Burgos, D. (2014a). International Symposium on Computers in Education (SIIE), 2014. USA: IEEE.
Sierra Rodríguez, J. L., Dodero Beardo, J. M., & Burgos, D. (2014b). XVI Simposio Internacional de Informática Educativa (SIIE’14). Acceso masivo y universal para un aprendizaje a lo largo de la vida (12-14 de Noviembre de 2014, Logroño, La Rioja, España). España: Universidad Internacional de La Rioja (UNIR).
Velazquez-Iturbide, J. A., & Garcia-Penalvo, F. J. (2009). Computers in Education: Advances in Software Technology. Journal of Universal Computer Science, 15(7), 1423- 1426.
Zapata-Ros, M. (2013). MOOCs, una visión crítica y una alternativa complementaria: La individualización del aprendizaje y de la ayuda pedagógica. Campus Virtuales. Revista Científica Iberoamericana de
Tecnología Educativa, 2(1), 20-38. Retrieved from http://www.revistacampusvirtuales.es/campusvirtuales/2/2.pdf
Sierra-Rodríguez, J. L., & García Peñalvo, F. J. (2015). Computers in Education and Education in Computer Science. Education in The Knowledge Society, 16(4), 25–31. https://doi.org/10.14201/eks20151642531
Most read articles by the same author(s)
- Faraón Llorens Largo, Francisco José García Peñalvo, Xavier Molero Prieto, Eduardo Vendrell Vidal, The Teaching of Computer Science, Programming and Computational Thinking in Pre-University Studies , Education in The Knowledge Society: Vol. 18 No. 2 (2017)
- Francisco José García Peñalvo, The assessment of scientific production under debate , Education in The Knowledge Society: Vol. 23 (2022)
- Francisco José García Peñalvo, Education in knowledge society, an interdisciplinary phd programme , Education in The Knowledge Society: Vol. 15 No. 1 (2014)
- Joaquín García Carrasco, Francisco José García Peñalvo, Digital craftsmanship and education , Education in The Knowledge Society: Vol. 16 No. 1 (2015)
- Francisco José García Peñalvo, The Future of Institutional Repositories , Education in The Knowledge Society: Vol. 18 No. 4 (2017)
- Francisco José García Peñalvo, Knowledge spirals, recognition spirals, friendship spirals , Education in The Knowledge Society: Vol. 16 No. 1 (2015)
- Francisco José García Peñalvo, How to improve the competences develoment in the e-learning? A practical experience in the strategic management subject , Education in The Knowledge Society: Vol. 16 No. 2 (2015)
- Francisco José García Peñalvo, Joaquín García Carrasco, Issues in design, creation and production of distance-learning resources , Education in The Knowledge Society: Vol. 4 No. 1 (2003)
- Francisco José García Peñalvo, Are Universities Aware of the Changes that are Occurring in Higher Education? , Education in The Knowledge Society: Vol. 17 No. 4 (2016)
- Ángel Fidalgo Blanco, María Luisa Sein-echaluce Lacleta, Oriol Borrás Gené, Francisco José García Peñalvo, Open education: Integration of a MOOC with an academic subject , Education in The Knowledge Society: Vol. 15 No. 3 (2014)
Downloads
Download data is not yet available.
Publication Facts
Metric
This article
Other articles
Peer reviewers
0
2.4
Reviewer profiles N/A
Author statements
Author statements
This article
Other articles
Data availability
N/A
16%
External funding
N/A
32%
Competing interests
N/A
11%
Metric
This journal
Other journals
Articles accepted
21%
33%
Days to publication
0
145
Indexed in
-
—
- Academic society
- N/A
- Publisher
- Ediciones Universidad de Salamanca
+
−