Computers in Education and Education in Computer Science

  • José Luis Sierra-Rodríguez
    Universidad Complutense de Madrid jlsierra[at]fdi.ucm.es
  • Francisco José García Peñalvo
    Universidad de Salamanca

Abstract

Selection of the extended papers related to Computers in Education and Computer Science Education topics presented at the sixteenth edition of the International Symposium on Computers in Education (SIIE 2014), held between 12 and 14 November 2014 in Logroño, La Ri-oja, Spain.
  • Referencias
  • Cómo citar
  • Del mismo autor
  • Métricas
Compañ-Rosique, P., Molina-Carmona, R., Satorre-Cuerda, R., & Llorens-Largo, F. (2015). Teaching as a fractal: From experience to model. Education in the Knowledge Society, 16(4), 32-46.
http://dx.doi.org/10.14201/eks20151643246

Dodero, J. M., García-Peñalvo, F. J., González, C., Moreno-Ger, P., Redondo, M. Á., Sarasa, A., & Sierra, J. L. (2014). Development of E-Learning Solutions: Different Approaches, a Common Mission. IEEE Revista Iberoamericana de Tecnologías del Aprendizaje (IEEE RITA), 9(2), 72-80.
http://dx.doi.org/10.1109/RITA.2014.2317532

Dodero, J. M., García-Peñalvo, F. J., González, C., Moreno-Ger, P., Redondo, M. Á., Sarasa-Cabezuelo, A., & Sierra-Rodríguez, J. L. (2013). Desarrollo de Soluciones para E-Learning: Diferentes Enfoques, un Objetivo Común. VAEP-RITA, 1(2), 113-122.

Fidalgo Blanco, Á., García-Peñalvo, F. J., & Sein-Echaluce Lacleta, M. L. (2013). A methodology proposal for developing adaptive cMOOC. In F. J. García-Peñalvo (Ed.), Proceedings of the First International Conference on Technological Ecosystems for Enhancing Multiculturality (TEEM’13) (pp. 553-558). New York, NY, USA: ACM.
http://dx.doi.org/10.1145/2536536.2536621

Fidalgo Blanco, Á., Sein-Echaluce Lacleta, M. L., Borrás Gené, O., & García-Peñalvo, F. J. (2014). Educación en abierto: Integración de un MOOC con una asignatura académica. Education in the Knowledge Society (formerly Revista Teoría de la Educación: Educación y Cultura en la Sociedad de la Información), 15(3), 233-255. Retrieved from http://campus.usal.es/~revistas_trabajo/index.php/revistatesi/article/view/12226/12571

Fidalgo Blanco, Á., Sein-Echaluce Lacleta, M. L., & García-Peñalvo, F. J. (2013). MOOC cooperativo. Una integración entre cMOOC y xMOOC. In Á. Fidalgo Blanco & M. L. Sein-Echaluce Lacleta (Eds.), Actas del
II Congreso Internacional sobre Aprendizaje, Innovación y Competitividad (CINAIC) (pp. 481-486). Madrid, Spain: Fundación General de la Universidad Politécnica de Madrid.

Fidalgo Blanco, Á., Sein-Echaluce Lacleta, M. L., & García-Peñalvo, F. J. (2015). Methodological Approach and Technological Framework to break the current limitations of MOOC model. Journal of Universal Computer Science, 21(5), 712-734.

García-Peñalvo, F. J., Fidalgo Blanco, Á., & Sein-Echaluce Lacleta, M. L. (2014). Tendencias en los MOOCs. Retrieved from http://gredos.usal.es/jspui/handle/10366/125093

García-Peñalvo, F. J., Sarasa Cabezuelo, A., & Sierra González, J. L. (2014). Innovating in the Engineering Processes: Engineering as a Means of Innovation. IEEE Revista Iberoamericana de Tecnologías del Aprendizaje (IEEE RITA), 9(4), 131-132.
http://dx.doi.org/10.1109/RITA.2014.2363004

García-Peñalvo, F. J., Sarasa Cabezuelo, A., & Sierra Rodríguez, J. L. (2014). Innovando en los Procesos de Ingeniería. Ingeniería como Medio de Innovación. VAEP-RITA, 2(1), 26-28.

López, C., Alonso, J. M., Marticorena, R., & Maudes, J. M. (2015). Uso de GitHub en el diseño de e-actividades para la refactorización del software. Education in the Knowledge Society, 16(4), 81-96.
http://dx.doi.org/10.14201/eks20151648196

Mazón, J. N., Lloret, E., Gómez, E., Aguilar, A., Mingot, I., Pérez, E., & Quereda, L. (2015). Reutilización de datos abiertos en el aprendizaje de diseño de bases de datos a través de proyectos. Education in the
Knowledge Society, 16(4), 63-80.
http://dx.doi.org/10.14201/eks20151646380

Moreno Oliver, V., & Hernández-Leo, D. (2015). Rubric-based tools to support the monitoring and assessment of Bachelor’s Final Projects. Education in the Knowledge Society, 16(4), 47-62.
http://dx.doi.org/10.14201/eks20151644762

SCOPEO. (2013). SCOPEO INFORME Nº2: MOOC: Estado de la situación actual, posibilidades, retos y futuro. Retrieved from Salamanca, Spain: http://scopeo.usal.es/wpcontent/uploads/2013/06/scopeoi002.pdf

Sierra Rodríguez, J. L., Dodero Beardo, J. M., & Burgos, D. (2014a). International Symposium on Computers in Education (SIIE), 2014. USA: IEEE.

Sierra Rodríguez, J. L., Dodero Beardo, J. M., & Burgos, D. (2014b). XVI Simposio Internacional de Informática Educativa (SIIE’14). Acceso masivo y universal para un aprendizaje a lo largo de la vida (12-14 de Noviembre de 2014, Logroño, La Rioja, España). España: Universidad Internacional de La Rioja (UNIR).

Velazquez-Iturbide, J. A., & Garcia-Penalvo, F. J. (2009). Computers in Education: Advances in Software Technology. Journal of Universal Computer Science, 15(7), 1423- 1426.

Zapata-Ros, M. (2013). MOOCs, una visión crítica y una alternativa complementaria: La individualización del aprendizaje y de la ayuda pedagógica. Campus Virtuales. Revista Científica Iberoamericana de
Tecnología Educativa, 2(1), 20-38. Retrieved from http://www.revistacampusvirtuales.es/campusvirtuales/2/2.pdf
Sierra-Rodríguez, J. L., & García Peñalvo, F. J. (2015). Computers in Education and Education in Computer Science. Education in The Knowledge Society, 16(4), 25–31. https://doi.org/10.14201/eks20151642531

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >> 

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

José Luis Sierra-Rodríguez

,
Universidad Complutense de Madrid
Departamento de Ingeniería del Software e Inteligencia Artificial, Universidad Complutense de Madrid, Madrid, España
+