«Education with theory». A pedagogical review of the theory-practice relationships in education
Abstract The theory-practice relationships in education cover three main areas. On the one hand, they refer to teaching, to the transmission of learning contents. On the other hand, those relationships pertain to the range of educational judgements or counselling activities. Finally, they relate with the field of educational research and its relationship to practice. The article argues that it is required to distinguish the theory needed for educational research, from the theory needed for educational practice. The text aims as well to analyze critically postfoundationalist’s positions to vindicate some of the contributions of the modern perspective of epistemology.
- Referencias
- Cómo citar
- Del mismo autor
- Métricas
Gil Cantero, F. (2012). «Education with theory». A pedagogical review of the theory-practice relationships in education. Teoría De La Educación. Revista Interuniversitaria, 23(1), 19–43. https://doi.org/10.14201/8575
Most read articles by the same author(s)
- Fernando Gil Cantero, Circumstances and reasons for the current anti-pedagogism , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 30 No. 1 (2018)
- Marta Ruiz Corbella, Antonio Bernal Guerrero, Fernando Gil Cantero, Juan Escámez Sánchez, Being one’s self. Rethinking autonomy and responsibility as mainstays in today’s education , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 24 No. 2 (2012)
- Fernando Gil Cantero, Educación y narrativa: la práctica de la autobiografía en la educación , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 9 (1997)
- Fernando Gil Cantero, Gonzalo Jover Olmeda, David Reyero García, Education for sensitivity towards others after the reconstruction of memories of play , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 18 (2006): Educación y emociones
- Fernando Gil Cantero, Ciudadanía y humanidad. La educación en el disenso , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 20 (2008)
- Fernando Gil Cantero, Las bases teóricas de las narraciones autobiográficas de los docentes , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 11 (1999)
- Fernando Gil Cantero, Educación y crisis del sujeto , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 13 (2001)
- Fernando Gil Cantero, Gonzalo Jover Olmeda, David Reyero García, La educación moral ante las guerras y los conflictos , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 15 (2003): La educación moral
- Fernando Gil Cantero, Sobre la posibilidad de un conocimiento autónomo de la educación y su aplicación a finalidades educativas , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 3 (1991)
Downloads
Download data is not yet available.
+
−