Un análisis científico-tecnológico de la investigación-acción
Resumen In this paper, the author studies the action-research in relation to scientifical and technological research. Usually both have been shown as two proposals set against each other. The author recognizes the important contribution done by the action-research, how usefull are its proposals about qualitative methods and teacher's roi as an intellectual, who takes part in the design of his practice and thinks critically about the process. But from his point of view there are reasons in order to see the accion-research as a scientific-technological pattern. So, education should be looked as a technological practice based on a scientific theory.
- Referencias
- Cómo citar
- Del mismo autor
- Métricas
Vera Vila, J. (2009). Un análisis científico-tecnológico de la investigación-acción. Teoría De La Educación. Revista Interuniversitaria, 5. https://doi.org/10.14201/3000
Artículos más leídos del mismo autor/a
- Jaime Sarramona López, Juana Noguera Arrom, Julio Vera Vila, ¿Qué es ser profesional docente? , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 10 (1998)
- Julio Vera Vila, Ángel García Del Dujo, José Vicente Peña Calvo, Bernardo Gargallo López, Criterios de selección de los contenidos del curriculum , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 11 (1999)
- Mariana Alonso Briales, Julio Vera Vila, La formación en centro del profesorado no universitario: modalidad fundamental en su formación permanente , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 35 Núm. 1 (2023)
- Julio Vera Vila, Influencia educativa de los medios de comunicación social en la sociedad neoliberal , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 13 (2001)
- Julio Vera Vila, «Políticas educativas y compromiso social. El progreso de la equidad y la calidad». SANTOS REGO, M. A. (ed.). Barcelona: Octaedro y Ministerio de Educación, Política Social y Deporte, 2009 , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 22 Núm. 2 (2010)
- Julio Vera Vila, La cultura próxima como fuente de contenidos significativos de un diseño curricular basado en la comprensión de conceptos , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 2 (1987)
- Julio Vera Vila, Elementos para el análisis de la imagen social de los profesores , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 4 (1992)
- Julio Vera Vila, El profesor ante los modelos culturales de la sociedad contemporánea , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 7 (1995)
Descargas
Los datos de descargas todavía no están disponibles.
+
−