Franquism repression to freinetist teachers
Abstract During and after the Spanish Civil War, primary school teachers were put under purge, looking for eradicating opposite ideas and customs within the Franco regime out. Spanish Freinet Movement, the most significant group of school renovation on the 1930 years also has been purged. This paper is a bout that specific process.
- Referencias
- Cómo citar
- Del mismo autor
- Métricas
Hernández Díaz, J. M., & Hernández Huerta, J. L. (2013). Franquism repression to freinetist teachers. Aula, 15, 201–227. https://doi.org/10.14201/10029
Most read articles by the same author(s)
- Vitor Hugo Mendes, José María Hernández Díaz, Education, poscolonial theory and decolonial perspective. Resonances in Spain and Portugal , Aula: Vol. 28 (2022): Educación y decolonialidad: desafíos y posibilidades
- José María Hernández Díaz, Educational supervision and school culture in Spain. Genesis, constituent process and update of functions , Aula: Vol. 25 (2019): The Educational Inspection to debate
- José María Hernández Díaz, Pedagogical museology, context and citizenship , Aula: Vol. 22 (2016): Museísmo pedagógico
- José María Hernández Díaz, Educational journals of dissemination in Spain , Aula: Vol. 27 (2021): Revistas pedagógicas
- José María Hernández Díaz, Educational journals of dissemination. Presentation , Aula: Vol. 27 (2021): Revistas pedagógicas
- José María Hernández Díaz, La Universidad en España, del Antiguo Régimen a la LRU (1983). Hitos y cuestiones destacadas , Aula: Vol. 9 (1997)
- Leoncio Vega Gil, José María Hernández Díaz, Juan Francisco Cerezo Manrique, Bienvenido Martín Fraile, Protección a la infancia y educacion en Castilla y León (1900-1930) , Aula: Vol. 10 (1998): Didáctica de la matemática
- José María Hernández Díaz, De niños traviesos e indolentes para el estudio, a jóvenes modelos de juicio y aplicación. El nacimiento de la segunda enseñanza en Ávila (1834-1868) , Aula: Vol. 8 (1996)
- José María Hernández Díaz, Campos Calvo-Sotelo, Pablo y Luceño Casals, Laura (2018). Las formas de la educación. Vínculos entre dimensión docente y dimensión arquitectónica en disciplinas creativas, como expresión de innovación universitaria. Madrid: Dykinson, 174 pp. , Aula: Vol. 26 (2020): Differents schools
- José María Hernández Díaz, García García, Jesús María (2014) Fernando Araujo. Un krausista salmantino. Salamanca: Diputación de Salamanca, 332 pp. , Aula: Vol. 24 (2018): Gerontechnology and education
Downloads
Download data is not yet available.
+
−