English
Español (España)
Register
Login
Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria
Current
Archives
last articles
Announcements
Indexing
Submissions
Dialogues on Education
About
About the Journal
Editorial Team
Reviewers of the year 2023 and rejection rate
Privacy Statement
Contact
Make a submission
Home
/
Archives
/
Vol. 30 No. 1 (2018)
Vol. 30 No. 1 (2018)
enero-junio, 2018
Published:
2018-07-02
DOI:
https://doi.org/10.14201/teoredu301
Table of contents
1/2/3
PDF (Español (España))
PDF
PDF (Français (Canada))
ANALYTIC SUMMARY
Analytic summary
5-11/13-18/19-25
PDF (Español (España))
PDF
PDF (Français (Canada))
Articles
Circumstances and reasons for the current anti-pedagogism
29-51
Fernando Gil Cantero
PDF (Español (España))
Ontological elements of critical thinking
53-74
Angélica María Rodríguez Ortiz
PDF (Español (España))
Light pedagogy in hypermodern times: the homeschooling, the Waldorf schools, and the new ignatian pedagogy
75-94
Jon Igelmo-Zaldívar, Patricia Quiroga Uceda
PDF (Español (España))
The Pedagogy of alterity as paradigm of education for peace
95-116
Pedro Ortega Ruiz, Eduardo Romero Sánchez
PDF (Español (España))
Hannah Arendt reader of Franz Kafka: a pedagogical approach to the poetic reason
117-132
Serena Billitteri
PDF (Español (España))
Educational research today: in search of legitimation
133-155
María Gisella Boarini
PDF (Español (España))
Conceptions of justice in education: construction of a framework for its analysis
157-177
Nathanäel Friant, José Sánchez-Santamaría
PDF (Français (Canada))
Toward a new conceptualization of parental control from the self-determination theory
179-199
Carmen Rodríguez-Menéndez, María Paulina Viñuela-Hernández, Sara Rodríguez-Pérez
PDF (Español (España))
New education and school work: horizon and polarities of an educational vision
201-216
Alberto Filipe Araújo, Joaquim Machado Araujo
PDF (Português (Brasil))
Deepening the transition between childhood education and primary education: the perspective of families and teachers
217-240
Ana Castro Zubizarreta, Pilar Ezquerra Muñoz, Javier Argos González
PDF (Español (España))
Epistemological and ontological bases of an integrative didactis
241-258
Susana Gómez Redondo, Juan R. Coca
PDF (Español (España))
Informal education, everyday life and tacit learning
259-272
José Luis Rodríguez Illera
PDF (Español (España))
Professional pathways committed to democratic education
273-295
Teresa García Gómez
PDF (Español (España))
Book Reviews
COPLAN, R. J. y RUDASIL, K. M. (2018) Tímidos, introvertidos, vergonzosos… Comprender y acompañar en la escuela y en la familia. Madrid, Narcea.
309-310
Judit Martín Lucas
PDF (Español (España))
FORMOSHINO, M.; JESUS, P. y REIS, C. (coords.) (2017) Ética: Indagações e horizontes. Coimbra, Imprensa da Universidade de Coimbra.
311-313
Alberto Sánchez Rojo
PDF (Español (España))
HERNÁNDEZ PRADOS, M. A. (coord.) (2017) Educación para la vida ciudadana en una sociedad plural. Murcia, editum.
314-316
Judit Martín Lucas
PDF (Español (España))
MARTÍNEZ, M.; ESTEBAN, F.; JOVER, G. y PAYÁ, M. (2016) La educación, en teoría. Madrid, Síntesis.
317-319
Aída Valero Valero Moya
PDF (Español (España))
MONARCA, H. y THOILLIEZ, B. (2017) La profesionalización docente: debates y propuestas. Madrid, Síntesis.
320-321
Macarena Verástegui Martínez
PDF (Español (España))
PLANELLA, J. (2017) Pedagogías sensibles. Sabores y saberes del cuerpo y la educación. Barcelona, Edicions ub.
322-323
Francisco Esteban Bara
PDF (Español (España))
SANTOS REGO, M. Á.; LORENZO MOLEDO, M. y VÁZQUEZ RODRÍGUEZ, A. (2018) Educación no formal y empleabilidad de la juventud. Madrid, Síntesis.
324-325
Ángela Martín Gutiérrez
PDF (Español (España))
SOLA, G. (2016) La formazione originaria. Paideia, humanitas, perfectio, dignitas hominis, Bildung. Milano, Bompiani.
326-328
Giorgia Canepa
PDF (Español (España))
TOURIÑÁN, J. M. (2016) Pedagogía general. Principios de educación y principios de intervención. A Coruña, Bello y Martínez.
329-331
Antonio Rodríguez Martínez
PDF (Español (España))
Créditos
Créditos
II
PDF (Español (España))