El concepto de educabilidad y el proceso educacional
Resumen The concept of educatability is reconsidered in this article. Instead of analysing it as a property of the structure itself or as a property of man, before all other considerations it may be understood as the opportunity that arises from the transaction between the individual and his/her environment. At the same time the primary mechanisms of the constitution of the opportunity of modifying man's behaviour are posed, taking into consideration the three major vectors by which the system of behaviours constituting a human being's personality has, on principle and from the very beginning, been affected: developmental processes, transactional processes and cultural processes.
- Referencias
- Cómo citar
- Del mismo autor
- Métricas
García Carrasco, J. (2009). El concepto de educabilidad y el proceso educacional. Teoría De La Educación. Revista Interuniversitaria, 5. https://doi.org/10.14201/2977
Artículos más leídos del mismo autor/a
- Ángel García Del Dujo, Joaquín García Carrasco, Epistemología Pedagógica (II) , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 8 (1996)
- Joaquín García Carrasco, Macarena Donoso González, La educación se incrustó en el proceso evolutivo y florecieron los humanos , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 33 Núm. 1 (2021)
- Joaquín García Carrasco, Ángel García Del Dujo, La Teoría de la Educación en la encrucijada , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 13 (2001)
- Ángel García Del Dujo, Joaquín García Carrasco, Espitemología Pedagógica (I) , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 7 (1995)
- Ángel García Del Dujo, Joaquín García Carrasco, Presupuestos de la cultura como acontecimiento antropológico , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 9 (1997)
- Joaquín García Carrasco, Ángel García Del Dujo, Ángela Barrón Ruiz, Margarita González Sánchez, La Teoría de la Educación en la actividad académica española. Análisis de un indicador , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 4 (1992)
- Joaquín García Carrasco, La perspectiva ecológica y el discurso teórico de la educación , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 4 (1992)
- Joaquín García Carrasco, La educación básica de adultos: diseño y estructura , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 2 (1987)
- Joaquín García Carrasco, Los procesos formativos y el sistema emocional , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 18 (2006): Educación y emociones
- Joaquín García Carrasco, La intervención pedagógica como factor de equilibramiento de la personalidad del docente , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 2 (1987)
Descargas
Los datos de descargas todavía no están disponibles.
+
−