The person from Emmanuel Mounier’s view and its impact on the educational mission
Abstract Article of critical reflection, that begins with the description of the concepts of personal reference and person, in order to go deeply into the analysis of the links between Mounier’s personal reference and it’s impact on the educational mission, putting into evidence the position about the human commitment with the person’s formation and improvement.
- Referencias
- Cómo citar
- Del mismo autor
- Métricas
AMENGUAL, Gabriel (2007) Antropología Filosófica. Madrid: bac.
ARISTÓTELES (2004) La Política. Madrid: Mestas Ediciones.
BLONDEL, M. (1950) Exigences philosophiques du christianisme.
CHOPRA, Deepak (2006) La Paz es el Camino. Editorial Norma.
CORETH, Emerich (1964) Metafísica. Barcelona: Ediciones Ariel.
CURY, Augusto Jorge (2002) El Maestro de los Maestros. Colombia: Ediciones Paulinas.
DESCARTES, R. (2003) Discurso del método. Estudio preliminar, traducción y notas de E. Bello Reguera. Madrid: Tecnos.
DÍAZ GRANADOS SANTOS, Marta, O. P. (1998) El educador dinamizador de la filosofía que orienta la acción educativa. Manizales: Editorial Universidad Católica de Manizales.
DONCELL, J. F. (1970) Antropología Filosófica. Buenos Aires: Ediciones Carlos Lohlé.
FREIRE, Paulo (1971) Pedagogía del Oprimido. Bogotá: Editorial Latinoamericana.
FROMM, Erich (1972) El arte de amar. Barcelona: Edit. Paidós.
HEGEL, G. W. F. (2006) Fenomenología del Espíritu. Traducción de Manuel J. Redondo. Pre-Textos.
LEÓN GUEVARA, Judith O. P. (1981) Personalización Liberadora Exigencia Educativa. Envigado. Bogotá: Susaeta Ediciones
LEÓN GUEVARA, Judith O. P. (2000) Fundamentos para una Personalización Liberadora. Manizales: Editorial Universidad Católica de Manizales, sexta edición.
LEÓN GUEVARA, Judith O. P. (2001-2007) La Unidad de Producción de Conocimiento –UDPROCO– Una Mediación Pedagógica para la Formación en Educación Superior, tomo I. Bogota, D.C.: Arte Publicaciones y tomo II, 2007, Manizales: Centro Editorial U. Católica de Manizales.
LOCKE, John (1980) Ensayo sobre el entendimiento humano, 1.2, cap. 27, n. 11 (pp. 492-493). Madrid: Editora Nacional, vol. 1.
MARCEL, Gabriel (1969) Diario metafísico. Madrid: Ediciones Guadarrama.
MOUNIER, Emmanuel (1980) El Personalismo. 12.ª edición: Buenos Aires: Editorial Universitaria de Buenos Aires.
MOUNIER, Emmanuel (1995) Le Personnalisme. 16.ª edición. Paris: Presses Universitaires de France.
OSTRANDER, Sheila y otros (1996) Super Aprendizaje 2000. Barcelona: Grijalbo
PINTOR RAMOS, Antonio (1986) El Humanismo de Max Scheler. Barcelona: Edit. Paidós.
ROGERS, Carl (1978) El Proceso de convertirse en persona. Buenos Aires: Editorial Paidós.
SCHILLEBEECKS, Edward (1995) Los hombres relato de Dios. Verdad e imagen. Salamanca: Ediciones Sígueme.
TZITZIS, Stamatios (1999) Qu’est ce que la personne? Paris: Armand Colin.
ARISTÓTELES (2004) La Política. Madrid: Mestas Ediciones.
BLONDEL, M. (1950) Exigences philosophiques du christianisme.
CHOPRA, Deepak (2006) La Paz es el Camino. Editorial Norma.
CORETH, Emerich (1964) Metafísica. Barcelona: Ediciones Ariel.
CURY, Augusto Jorge (2002) El Maestro de los Maestros. Colombia: Ediciones Paulinas.
DESCARTES, R. (2003) Discurso del método. Estudio preliminar, traducción y notas de E. Bello Reguera. Madrid: Tecnos.
DÍAZ GRANADOS SANTOS, Marta, O. P. (1998) El educador dinamizador de la filosofía que orienta la acción educativa. Manizales: Editorial Universidad Católica de Manizales.
DONCELL, J. F. (1970) Antropología Filosófica. Buenos Aires: Ediciones Carlos Lohlé.
FREIRE, Paulo (1971) Pedagogía del Oprimido. Bogotá: Editorial Latinoamericana.
FROMM, Erich (1972) El arte de amar. Barcelona: Edit. Paidós.
HEGEL, G. W. F. (2006) Fenomenología del Espíritu. Traducción de Manuel J. Redondo. Pre-Textos.
LEÓN GUEVARA, Judith O. P. (1981) Personalización Liberadora Exigencia Educativa. Envigado. Bogotá: Susaeta Ediciones
LEÓN GUEVARA, Judith O. P. (2000) Fundamentos para una Personalización Liberadora. Manizales: Editorial Universidad Católica de Manizales, sexta edición.
LEÓN GUEVARA, Judith O. P. (2001-2007) La Unidad de Producción de Conocimiento –UDPROCO– Una Mediación Pedagógica para la Formación en Educación Superior, tomo I. Bogota, D.C.: Arte Publicaciones y tomo II, 2007, Manizales: Centro Editorial U. Católica de Manizales.
LOCKE, John (1980) Ensayo sobre el entendimiento humano, 1.2, cap. 27, n. 11 (pp. 492-493). Madrid: Editora Nacional, vol. 1.
MARCEL, Gabriel (1969) Diario metafísico. Madrid: Ediciones Guadarrama.
MOUNIER, Emmanuel (1980) El Personalismo. 12.ª edición: Buenos Aires: Editorial Universitaria de Buenos Aires.
MOUNIER, Emmanuel (1995) Le Personnalisme. 16.ª edición. Paris: Presses Universitaires de France.
OSTRANDER, Sheila y otros (1996) Super Aprendizaje 2000. Barcelona: Grijalbo
PINTOR RAMOS, Antonio (1986) El Humanismo de Max Scheler. Barcelona: Edit. Paidós.
ROGERS, Carl (1978) El Proceso de convertirse en persona. Buenos Aires: Editorial Paidós.
SCHILLEBEECKS, Edward (1995) Los hombres relato de Dios. Verdad e imagen. Salamanca: Ediciones Sígueme.
TZITZIS, Stamatios (1999) Qu’est ce que la personne? Paris: Armand Colin.
León Guevara, J. (2015). The person from Emmanuel Mounier’s view and its impact on the educational mission. Aula, 21, 177–192. https://doi.org/10.14201/aula201521177192
Most read articles by the same author(s)
- Judith León Guevara, The Knowledge Production Unity like a answer to the methodological challenges of the 21th century’s education , Aula: Vol. 17 (2011): Participation and colaboration within the educative inclusion proceedings
Downloads
Download data is not yet available.
+
−