Concepción Sainz-Amor: Wien, laboratory of Pedagogy
- Referencias
- Cómo citar
- Del mismo autor
- Métricas
Vilafranca Manguán, I., & Vilanou Torrano, C. (2013). Concepción Sainz-Amor: Wien, laboratory of Pedagogy. Historia De La Educación, 20, 449–465. Retrieved from https://revistas.usal.es/tres/index.php/0212-0267/article/view/10962
Most read articles by the same author(s)
- Conrad Vilanou Torrano, Hygiene, sport and humanism in the Spanish Renaissance , Historia de la Educación: Vol. 28 (2009): Cuerpo, higiene, educación e historia
- Isabel Vilafranca Manguán, Conrad Vilanou Torrano, Italian Catholic pedagogy: between positivism and neo-idealism. Notes on his presence in Spain (1870-1968) , Historia de la Educación: Vol. 39 (2020): Contributions to the History of Mathematics Education
- Raquel Cercós I Raichs, Conrad Vilanou Torrano, Francis Scott Fitzgerald, between pedagogical puritanism and postmodern morality , Historia de la Educación: Vol. 37 (2018): Movimientos sociales y educación
- Jordi García Farrero, Isabel Vilafranca Manguán, Conrad Vilanou Torrano, Between Berlin (1810) and Frankfurt (1920): From the Humboldtian University to the Freie Jüdische Lehrhaus , Historia de la Educación: Vol. 34 (2015): University: Senses, Transformations and Challenges
- Conrad Vilanou Torrano, BERNAL MARTÍNEZ DE SORIA, Aurora: «Educación del carácter/'Educación moral Propuestas educativas de Aristóteles y Rousseau». Pamplona: Eunsa, 1998. , Historia de la Educación: Vol. 20 (2001): La educación popular en los siglos XIX y XX
- Conrad Vilanou Torrano, El humanismo de Eiximenis: saber, ciudad y cortesía = Eiximenis’ Humanism: Knowledge, city and courtesy , Historia de la Educación: Vol. 31 (2012): Humanism and educational renovation: a mayeutica for the western man
- Conrad Vilanou Torrano, GADAMER, H. G.: «La educación es educarse». Barcelona: Paidós, 2000; GRONDIN, J.: «Hans-Georg Gadamer: una biografía». Barcelona: Herder, 2000. , Historia de la Educación: Vol. 20 (2001): La educación popular en los siglos XIX y XX
- Miguel Angel Betancor, Conrad Vilanou Torrano, Party, gymnastics and republic: Spartan vision on three national patterns of physical education (Plato, Rousseau and the revolutionary Jacobinism) , Historia de la Educación: Vol. 14 (1995): (Vol. 14-15) Historia de la educación física
- Monserrat Payá Sánchez, Conrad Vilanou Torrano, Alberto Bonet and his study on the moral conscience of the child (1927): A propos of the first works on moral education at the University of Barcelona , Historia de la Educación: Vol. 35 (2016): Espacios e intersecciones: religión y educación en escenarios canadienses y europeos
- Ángel C. Moreu Calvo, Conrad Vilanou Torrano, The History of Pedagogy at the University of Barcelona: a program of the subject, for the year 1958-59, that Joaquín Carreras Artau taught , Historia de la Educación: Vol. 30 (2011): Africa’s education systems at the edge of decolonization. Continuities and ruptures.
Similar Articles
- Francisco José García Pérez, The First Schools Of The Sacred Heart Of Jesus And The Teaching Of Girls In Cuba During The 191st Century , Historia de la Educación: Vol. 41 (2022): La Educación Artística en España en la Historia
- Anastasio Martínez Navarro, Data for the history of a unsuccessful enterprise: the Central School of Gimnastics , Historia de la Educación: Vol. 14 (1995): (Vol. 14-15) Historia de la educación física
- Carmen Diego Pérez, Textbook policy and endowment from the beginning of the Spanish Civil War to the creation of the Educational National Council , Historia de la Educación: Vol. 19 (2000): Los manuales escolares en la historia
- Ángela Caballero Cortés, The primary school inspectors in Málaga, from the Second Republic to the new State , Historia de la Educación: Vol. 16 (1997): Historia de la escuela
- Francesca Comas Rubí, An introduction to and description of the first Spanish applications of slôjd (a system of manual work following the Swedish Nads method) , Historia de la Educación: Vol. 20 (2001): La educación popular en los siglos XIX y XX
- Isabel Camilo de Camargo, Aguinaldo Rodrigues Gomes, Childhood and Education for slave labor in Mato Grosso at the end of the XIX century , Historia de la Educación: Vol. 40 (2021): Relevant history of education for teacher education: curriculum history. New perspectives, new approaches, new contents
- José Francisco Jiménez Trujillo, Ancient students of the ILE. Mexican group (1942-1970) , Historia de la Educación: Vol. 25 (2006): Nuevas tendencias en Historia de la Educación
- Rubén Domínguez Méndez, The fascistization of the italian schools abroad. The case of Barcelona (1922-1931) , Historia de la Educación: Vol. 33 (2014)
- Iñaki Zabaleta, Joxe Garmendia, Hilario Murua Cartón, Popular movement and school in the Franco regime: the «ikastolas» in Gipuzkoa , Historia de la Educación: Vol. 34 (2015): University: Senses, Transformations and Challenges
- María del Valle Moya Martínez, Narciso José López García, Dolores Madrid Vivar, Educational laws of music in primary schools in Spain in 19th century , Historia de la Educación: Vol. 35 (2016): Espacios e intersecciones: religión y educación en escenarios canadienses y europeos
You may also start an advanced similarity search for this article.
Downloads
Download data is not yet available.
+
−