English
Español (España)
Register
Login
Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria
Current
Archives
last articles
Announcements
Indexing
Call for Papers
Submissions
Dialogues on Education
About
About the Journal
Editorial Team
Reviewers of the year 2024 and rejection rate
Privacy Statement
Editorial Policy on the Use of AI
Statistics
Contact
Make a submission
Home
/
Archives
/
Vol. 29 No. 2 (2017)
Vol. 29 No. 2 (2017)
julio-diciembre, 2017
Published:
2017-12-21
DOI:
https://doi.org/10.14201/teoredu292
Créditos
Créditos
I
PDF (Español (España))
Table of contents
1/2/3
PDF (Español (España))
PDF
PDF (Français (Canada))
ANALYTIC SUMMARY
Analytic summary
5-10/11-16/17-22
PDF (Español (España))
PDF
PDF (Français (Canada))
Articles
Dialogue as an ethical commitment in pluralistic schools
25-39
Juan Eduardo Ortiz López
PDF (Español (España))
Effects of communication in improving dialogic written in primary students composition
41-59
Raúl Gutiérrez-Fresneda, Antonio Díez-Mediavilla
PDF (Español (España))
Technology-mediated collaborative learning: theoretical contributions based on analysis of educational practice
61-86
Sonia Casillas Martín, Marcos Cabezas González, Azucena Hernández Martín
PDF (Español (España))
Faculty development of university teachers: analysis and systematization of the concept
87-108
Alba Madinabeitia Ezkurra, Idoia Fernández Fernández
PDF (Español (España))
The university professor: integration between the personal and professional dimension
109-126
José Javier Bermúdez-Aponte, Francisco Javier Laspalas Pérez
PDF (Español (España))
Sociolinguistic and cultural components in the educative process of immigrant students
127-144
Elena Martín-Pastor, Cristina Jenaro Río, Francisca González-Gil
PDF (Español (España))
Foundations and socio-educative strategies in the elaboration of life story in kindship foster care
145-165
Tania García Bermejo
PDF (Español (España))
Is education changing? A reflection on the function and meaning of school for everyone
167-184
Roberto Sanz Ponce, Ángela Serrano Sarmiento
PDF (Español (España))
School playgrounds, laboratories for the social construction of hegemonic masculinity
185-209
Beatriz Garay Ibáñez De Elejalde, María Teresa Vizcarra Morales, Ana Isabel Ugalde Gorostiza
PDF (Español (España))
Relevance of Michael Oakeshott for contemporary high education
211-231
Antonio Rodríguez Fuentes
PDF (Español (España))
Relevance of Michael Oakeshott for contemporary high education
233-255
Santiago Tomás Bellomo
PDF (Español (España))
Book Reviews
BARBERÁ CEBOLLA, P. y FUENTES AGUSTÍ, M. (2017) La gestión del tiempo periescolar en la Educación Secundaria Obligatoria: cómo se gestiona el tiempo periescolar de ESO y su repercusión en el rendimiento académico. Barcelona, Cuadernos de Psicología, Socie
269-270
María Ángeles Chavarría Aznar
PDF (Español (España))
GISBERT CERVERA, M. y GONZÁLEZ MARTÍNEZ, J. (eds.) (2016) Nous escenaris d’aprenentatge des d’una visió transformadora/New learning environments from a transformative perspective. Madrid, Wolters Kluwer.
217-272
Jordi Mogas Recalde
PDF (Español (España))
LOVELESS, A. y WILLIAMSON, B. (2017) Nuevas identidades de aprendizaje en la era digital. Madrid, Narcea.
273-274
Rosalynn Argelia Campos Ortuño
PDF (Español (España))
MORIÑA, A. (2017) Investigar con historias de vida. Metodología biográfico-narrativa. Madrid, Narcea.
275-276
Diego Galán Casado
PDF (Español (España))
NÚÑEZ CUBERO, L. Y Romero Pérez, C. (coords.) (2017) Teoría de la Educación. Capacitar para la práctica. Madrid, Pirámide.
277-278
África M. Cámara Estrella
PDF (Español (España))
SARRAMONA, J. (2017) Conservadores e izquierdistas frente a la educación. Barcelona, Horsori.
279-280
Antoni J. Colom Cañellas
PDF (Español (España))
SERGIO CORTELLA, M. (2017) Escuela, docencia y educación. Nuevos tiempos, nuevas actitudes. Madrid, Narcea.
281-282
Judit Martín Lucas
PDF (Español (España))
SUÁREZ-GUERRERO, C.; MARÍN-SUELVES, D. y PALOMARES-MONTERO, D. (2016) Retos de la educación en tiempos de cambio. Valencia, Tirant Humanidades.
283-284
María José Waliño Guerrero
PDF (Español (España))
Information
Article evaluation template
289/291/293
PDF
PDF (Español (España))