The music like scope of education. Education «through» the music and education «for» the music
Abstract The aim of this article is the formation of criterion in favors of the music as scope of education. Inside the educational current system we can distinguish three areas of musical education: the musical professional training, the teacher training and general music education. It is important to maintain these distinctions for the development of the curriculum and for the identity of the competence of formation of teachers, student training and general education pupils. In order to build criteria, we will approach these questions in three paragraphs, the first one dedicated to the education «through» the music, where we develop the possibilities of music as general scope of education and as scope of general education. The following epigraph contemplates the education «for» the music, orientated to the professional and vocational development. And, finally, we come closer to music teacher training for the different educational levels.
- Referencias
- Cómo citar
- Del mismo autor
- Métricas
Touriñán López, J. M., & Longueira Matos, S. (2011). The music like scope of education. Education «through» the music and education «for» the music. Teoría De La Educación. Revista Interuniversitaria, 22(2), 151–181. https://doi.org/10.14201/8300
Most read articles by the same author(s)
- José Manuel Touriñán López, Análisis conceptual de lorprocesos educativos «formales», «no formales» e informales» , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 8 (1996)
- José Manuel Touriñán López, Knowing, teaching and educating do not mean the same. The character and sense of education as a reference to its meaning from the pedagogical approach , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 25 No. 1 (2013)
- José Manuel Touriñán López, El desarrollo cívico como objetivo. Una propuesta pedagógica , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 21 No. 1 (2009)
- José Manuel Touriñán López, Studying is an external common activity and we always educate with the activity. An approach from the mesoaxiological perspective , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 31 No. 2 (2019): Studying, pedagogical investigations of its educational value
- José Manuel Touriñán López, Sociedad civil y educación de la conciencia moral , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 15 (2003): La educación moral
- José Manuel Touriñán López, Conocimiento de la educación, decisiones pedagógicas y decisiones de política educativa , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 5 (1993)
- José Manuel Touriñán López, Conocimiento de la educación y función pedagògica: el sentido de la competencia profesional , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 3 (1991)
- José Manuel Touriñán López, Miguel Anxo Santos Rego, Antonio Rodríguez Martínez, María do Mar Lorenzo Moledo, La función de la universidad. De la estrategia política a la política estratégica , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 10 (1998)
- Silvana Longueira Matos, GRUPO SI(e)TE. EDUCACIÓN (2016) Repensar las ideas dominantes en la educación. Santiago de Compostela, Andavira. , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 29 No. 1 (2017): Sustainable human development: challenges and educational advances
Downloads
Download data is not yet available.
+
−