Analysis of the time in virtual training environments
Abstract The objective of this article is to analyze the character of time on virtual training environments, meaning, to see whether in these environments is present or not the sense, the sensation, the notion of time; if so, it aims, secondly, to rebuilt the forms how this notion is generated and their senses on different environments, meaning, to identify the mechanisms used to generate this timing notion and the processes and transformations that are produced. we assume that, if the Network has a sense in the education field, besides being an information tool and a training space, it is also because the individuals and social groups move, coexist, have relations and communicate among them, building and destroying, creating multiple and complex identities, being all this possible only if its activity answer to timing-space traditional coordinates. The article present the data of a study conducted with a sample of 93 individuals among 20 and 30 years old. The results support the thesis of timing perception and show diverse timing mechanism in different virtual environments.
- Referencias
- Cómo citar
- Del mismo autor
- Métricas
García Del Dujo, Ángel, Martín García, A. V., & Muñoz Rodríguez, J. M. (2011). Analysis of the time in virtual training environments. Teoría De La Educación. Revista Interuniversitaria, 22(2), 111–130. https://doi.org/10.14201/8298
Most read articles by the same author(s)
- Antonio Víctor Martín García, Más allá de Piaget: cognición adulta y educación , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 11 (1999)
- Antonio Víctor Martín García, Óscar Barrientos Bradasic, The domains of the critical thinking: a reading from the Theory of the Education , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 21 No. 2 (2009)
- Julio Vera Vila, Ángel García Del Dujo, José Vicente Peña Calvo, Bernardo Gargallo López, Criterios de selección de los contenidos del curriculum , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 11 (1999)
- Ángel García Del Dujo, Joaquín García Carrasco, Epistemología Pedagógica (II) , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 8 (1996)
- Ángel García del Dujo, Joris Vlieghe, José Manuel Muñoz-Rodríguez, Judith Martín-Lucas, Thinking of (the Theory of) Education from the Technology of our Time , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 33 No. 2 (2021): New Challenges to Pedagogy
- Ángel García Del Dujo, Antonio Víctor Martín García, Caracterización pedagógica de los entornos virtuales de aprendizaje , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 14 (2002)
- José Manuel Muñoz Rodríguez, El lenguaje de los espacios: interpretación en términos de educación , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 17 (2005)
- José Manuel Muñoz Rodríguez, URUÑUELA, P. M.ª (2016) Trabajar la convivencia en los centros educativos. Una mirada al bosque de la convivencia. Madrid, Narcea , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 28 No. 1 (2016)
- Joaquín García Carrasco, Ángel García Del Dujo, La Teoría de la Educación en la encrucijada , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 13 (2001)
- Margarita González Sánchez, José Manuel Muñoz Rodríguez, La formación de ciudadanos críticos. Una apuesta por los medios , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 14 (2002)
Downloads
Download data is not yet available.
+
−