Feelings in moral education
Abstract
This article investigates, on the one hand, in what way the feelings are part of the moral dimension of the individual. Tow complex and controversial problems in the history of thought are analized: what are feelings and their relationships with the reason in people's moral behaviour. On the other hand, the article is about the following questions: the education of feelings in moral theory traditions; the educability of feelings; the characterization of some feelings as moral; the teaching of moral feelings of responsibility, compassion, justice as a part of happiness, solidarity and love.- Cómo citar
- Del mismo autor
- Métricas
Escámez Sánchez, J., & Ortega Ruiz, P. (2009). Feelings in moral education. Teoría De La Educación. Revista Interuniversitaria, 18. https://doi.org/10.14201/3207
Most read articles by the same author(s)
- Pedro Ortega Ruiz, Ramón Mínguez Vallejos, La compasión en la moral de A. Schopenhauer. Sus implicaciones pedagógicas , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 19 (2007)
- Juan Escámez Sánchez, Pensar y hacer hoy educación moral , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 15 (2003): La educación moral
- Pedro Ortega Ruiz, Ramón Mínguez Vallejos, Familia y transmisión de valores , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 15 (2003): La educación moral
- Pedro Ortega Ruiz, Ramón Mínguez Vallejos, María Luisa Rodes Bravo, Autoestima: un nuevo conceptoysu medida , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 12 (2000)
- Pedro Ortega Ruiz, Eduardo Romero Sánchez, The Pedagogy of alterity as paradigm of education for peace , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 30 No. 1 (2018)
- Pedro Ortega Ruíz, Eduardo Romero Sánchez, The value of the student's experience as educational content , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 33 No. 1 (2021)
- Marta Ruiz Corbella, Antonio Bernal Guerrero, Fernando Gil Cantero, Juan Escámez Sánchez, Being one’s self. Rethinking autonomy and responsibility as mainstays in today’s education , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 24 No. 2 (2012)
- Victoria Vázquez Verdera, Juan Escámez Sánchez, University and Social Sustainability From Care Ethics , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 34 No. 2 (2022): The Troubled University
- Pedro Ortega Ruiz, La investigación en la formación de actitudes: problemas metodológicos y conceptuales , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 1 (1986)
- Pedro Ortega Ruiz, Eduardo Romero Sánchez, La dimensión ética de la crisis medioambiental. Propuestas pedagógicas , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 21 No. 1 (2009)
Downloads
+
−