English
Español (España)
Register
Login
Education in The Knowledge Society
Current
Archives
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Make a submission
Home
/
Archives
/
Vol. 10 No. 1 (2009)
Vol. 10 No. 1 (2009)
Published:
2017-06-21
DOI:
https://doi.org/10.14201/eks.2009101
Editorial
Incertidumbre ante las pedagogías emergentes
6-18
Ángel San Martín Alonso
PDF (Español (España))
Articles
When the technology stops being a didactic aid to become cultural mediation
19-31
Jesús Martín-Barbero
PDF (Español (España))
Technological convergence as movement intra and intersocial: the contradictions of the processes of insertion of the TICs in the education
32-48
Márcia Lopes Reis
PDF (Português (Brasil))
The forms of cultural literacy in the information society
49-75
Joaquín García Carrasco
PDF (Español (España))
Worries and complicities in the use of the software of management in educational centers
76-92
José Peirats Chacón, Cristina Sales Arasa
PDF (Español (España))
Teacher training and information and communication technologies. Renovation and convergence for education 2.0 in the “European Higher Education (cyber) Area”
93-111
Alfonso Gutiérrez Martín
PDF (Español (España))
"Teaching tech" videogames: educators in the global convergence. the taming of the thought through cultural macrospeech and technological convergence
112-133
Graciela Alicia Esnaola Horacek
PDF (Español (España))
Miscellany
Infocommunicational technology adoption: renew approaches
134-150
David S. M. Reyes González, Horacio Guevara Cruz
PDF (Español (España))
Teachers in relation with technologies
151-171
Magdalena Roa, Mª. Silvia Stipcich
PDF (Español (España))
Attitudes, satisfaction, academic performance and online communication in processes of university training through Blended Learning
172-189
Julio Cabero Almenara, Mª del Carmen Llorente Cejudo
PDF (Español (España))
Social networks and learning through presentations online
190-216
Andrés A. García Manzano
PDF (Español (España))
Online collaborative learning tools: the case of the Universitat Oberta de Catalunya (UOC)
217-242
María Pérez-mateo SubirÀ, Montse Guitert Catasús
PDF (Español (España))
LMS: a learning tool for a language learning on the EILCs context?
243-271
Teresa María Gonçalves
PDF (Português (Brasil))
A alternative glance about of the cognitive residue when news technologies are introduced. The caso of the sciences problem solving
272-292
Consuelo Escudero
PDF (Español (España))
Bookshelf
El ideario educativo, clave en la prevención del riesgo social
293-294
María García Pérez Calabuig
PDF (Español (España))
Políticas educativas y compromiso social. El progreso de la equidad y la calidad
295-298
Pablo Christian Aparicio
PDF (Español (España))
La vida emocional. Las emociones y la formación de la identidad humana
299-301
Luisa Vega Caro
PDF (Español (España))
Thesis
Condiciones para el desarrollo de comunidades de construcción de conocimiento con el soporte del Knowledge Forum en entornos de educación superior
302-303
Javier Sánchez Díaz De Rivera
PDF (Español (España))
Las nuevas tecnologías en la mejora de la organización escolar y gestión académica de los institutos de educación secundaria
304-305
Esteban Vázquez Cano
PDF (Español (España))
Formative and Summative Assessment of University Students: The Use of Technologies in Educative Assessment
306-307
Susana Olmos Migueláñez
PDF (Español (España))
Los mecanismos de socialización en grupos de discusión y listas de distribución. Propuestas sociales para el aprendizaje en espacios virtuales
308-310
Francisco Ignacio Revuelta Domínguez
PDF (Español (España))