English
Español (España)
Register
Login
Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria
Current
Archives
last articles
Announcements
Indexing
Call for Papers
Submissions
Dialogues on Education
About
About the Journal
Editorial Team
Reviewers of the year 2024 and rejection rate
Privacy Statement
Editorial Policy on the Use of AI
Statistics
Contact
Make a submission
Home
/
Archives
/
Vol. 30 No. 2 (2018)
Vol. 30 No. 2 (2018)
julio-diciembre, 2018
Published:
2018-12-12
DOI:
https://doi.org/10.14201/teoredu302
Table of contents
1/2/3
PDF (Español (España))
PDF
PDF (Français (Canada))
Articles
Critical Thinking in Crisis. A Pedagogical Reconsideration in Three Movements
7-22
Paul Standish, Bianca Thoilliez
PDF (Español (España))
The body and the time: margins of the place and the non-place in the educational experiences
23-42
Diego Armando Jaramillo Ocampo, Luis Guillermo Restrepo-Jaramillo
PDF (Español (España))
Identity thinking, one-dimensional language and negative dialectic. An educational reflection from H. Marcuse and Th. W. Adorno
43-72
Juan Carlos Sánchez Antonio
PDF (Español (España))
Masters and Disciples. Anatomy of a relationship
73-108
Fernando Bárcena Orbe
PDF (Español (España))
Elements for a pedagogy of the otherness in social educadors’ practice. A narrative inquiry
109-129
Clara Arbiol González
PDF (Español (España))
The reading, textual creation and otherness in the framework of digital didactics
131-153
Ciro Javier Moncada Guzmán, Magle Virginia Sánchez Castellanos
PDF (Español (España))
Reading practices in academic writing centers and programs
155-175
Lina Calle-Arango
PDF (Español (España))
«I did not want to be a teacher». A practical example of the biographical-narrative method
177-199
Javier Feliciano Vega
PDF (Español (España))
The importance of the values transmitted by the secondary teachers for a better school coexistence
201-221
Marcos García Vidal, M.ª del Carmen Ortega Navas, José M.ª Sola Reche
PDF (Español (España))
Community participation in education-reconfigurations of school and social participation
223-246
Yolanda Jiménez Naranjo, Maike Kreisel
PDF (Español (España))
Metaphors of university education
247-266
David Luque Mengíbar, Ernesto López-Gómez
PDF (Español (España))
Thesis
GARCÍA ÁLVAREZ, Jesús. Formación e inserción socio-laboral de los graduados en Pedagogía. De las expectativas a la realidad
269-271
PDF (Español (España))
MADE-ZABALA, Manuel de Jesús. Alfabetización tic con software libre para una sociedad libre y sostenible: estudio de factibilidad en el contexto educativo de la República Dominicana. Instituto de Estudios de la Ciencia y la Tecnología. Universidad de Sala
272-274
PDF (Español (España))
Book Reviews
BOQUÉ TORREMORELL, M. C. (2018) La mediación va a la escuela. Hacia un buen plan de convivencia en el centro. Madrid, Narcea.
277-278
Judith Martín Lucas
PDF (Español (España))
CANTÓN, I. y TARDIF, M. (coords.) (2018) Identidad profesional docente. Madrid, Narcea.
279-280
María Naranjo Crespo
PDF (Español (España))
SARRAMONA, J. (2017) El currículum competencial (para la educación básica). Barcelona, Horsori.
281-282
Antoni J. Colom Cañellas
PDF (Español (España))
Information
Información de la revista
285-291
PDF (Español (España))
Créditos
Créditos
II
PDF (Español (España))