English
Español (España)
Register
Login
Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria
Current
Archives
last articles
Announcements
Indexing
Call for Papers
Submissions
Dialogues on Education
About
About the Journal
Editorial Team
Reviewers of the year 2024 and rejection rate
Privacy Statement
Editorial Policy on the Use of AI
Statistics
Contact
Make a submission
Home
/
Archives
/
Vol. 28 No. 2 (2016)
Vol. 28 No. 2 (2016)
julio-diciembre, 2016
Published:
2016-12-20
DOI:
https://doi.org/10.14201/teoredu2016282
Table of contents
1/2/3
PDF (Français (Canada))
PDF
PDF (Español (España))
ANALYTIC SUMMARY
Analytic summary
5-10/11-16/17-22
PDF (Español (España))
PDF
PDF (Français (Canada))
Articles
A philosophical education. Foucauldian reflections on a poiethic education
25-51
Fernando Fuentes Megías
PDF (Español (España))
Moral education in informal contexts
53-73
Zaida Espinosa Zárate
PDF (Español (España))
The problem of the authority in family facing the challenge of social networks
75-92
Miguel Rumayor
PDF (Español (España))
Boredom as a competence: education for an overstimulated world
93-112
Alberto Sánchez Rojo
PDF (Español (España))
Friedrich Nietzsche: On Education. An Unfashionable Observation
113-138
Fernando Bárcena Orbe
PDF (Español (España))
Pedagogy and accompaniment, at the service of education challenges
139-162
Marc PallarÈs Piquer, Joan Traver Martí, Jordi Planella
PDF (Español (España))
Pedagogy of the other: anthropological bases and educational implications
163-183
Ramón Mínguez Vallejos, B. Eduardo Romero Sánchez, Marina Pedreño Plana
PDF (Español (España))
Construct operate of Pedagogy of Alterity
185-200
Cecilia Osuna Lever, Karla María Díaz López, Maricela López Ornelas
PDF (Español (España))
Understanding roma «practices». Prompting educational research to surpass «what is the case» to «what needs to be done»
201-224
Elias Hemelsoet, Paul Smeyers
PDF (Español (España))
To learn and to serve in the university: a civic pathway to the educational development
225-248
Alexandre Sotelino Losada, Miguel Angel Santos Rego, María del Mar Lorenzo Moledo
PDF (Español (España))
The biographical perspective. The process of construction of pedagogical knowledge
249-265
María Sotos Serrano, Carmen López Esteban, Ana Belén Sánchez García
PDF (Español (España))
Psico-socio-educative impact of the technoscience in a globalized humanity
267-290
Anabel Paramá Díaz, Isabel Caballero Caballero, Juan Coca, Juan Milton Jair Aragón Palacios
PDF (Español (España))
Thesis
Objetivos, competencias y hábitos: una propuesta en torno a los fines de la acción educativa desde la antropología de Leonardo Polo
293-294
PDF (Español (España))
El Enfoque de Derechos como herramienta educativa para la promoción de la Infancia. Propuesta Socioeducativa
295-296
PDF (Español (España))
Book Reviews
BARRIO MAESTRE, J. M.ª (2016) Homo Adulescens: elementos para una teoría antropológica de la educación. Pilar, Buenos Aires
299-300
Javier Bermejo Fernández-nieto
PDF (Español (España))
ESCOLANO BENITO, A. (2016) La cultura empirica della scuola. Esperienza, memoria, archeologia. Ferrara, Edizione Volta la Carta.
301-301
Bienvenido Martín Fraile
PDF (Español (España))
GIANT, M. (2016) Ciber-Seguridad para la i-Generación. Usos y riesgos de las redes sociales y sus aplicaciones. Madrid, Narcea.
302-303
David Caballero Franco
PDF (Español (España))
LEIVA OLIVENCIA, J. J.; MARTÍN SOLBES, V. M.; VILA MERINO, E. S. y SIERRA NIETO, J. E. (coords.) (2015) Género, educación y convivencia. Madrid, Dykinson.
304-305
Guadalupe Calvo García
PDF (Español (España))
MARTÍNEZ USARRALDE, M. J.; VIANA ORTA, M. I. y VILLARROEL, C. B. (2015) La unesco. Educación en todos los sentidos. Valencia, Tirant Humanidades.
306-307
Enric Prats
PDF (Español (España))
MORENO CASTILLO, R. (2016) La conjura de los ignorantes. De cómo los pedagogos han destruido la enseñanza. Madrid, Pasos Perdidos.
308-309
José Luis González Geraldo
PDF (Español (España))
SANTOS REGO, M. Á. (ed.) (2016) A investigación educativa en Galicia, 2002-2014. Vigo, Galaxia.
310-311
David Caballero Franco
PDF (Español (España))
Information
Información
315-316
PDF (Español (España))
Créditos
Staff
PDF (Español (España))