La Teoría de la Educación en la actividad académica española. Análisis de un indicador
Abstract Analysis of the denomination of the courses and programs offered at a large number of Spanish universities enabled the authors to identify the different types of internal configuration that the field of Theory of Education acquires at the different institutions, together with the multiple thematic focal points of interest for research and teaching at each university. Some of the problems inherent to the programming of course content are also dealt with.
- Referencias
- Cómo citar
- Del mismo autor
- Métricas
García Carrasco, J., García Del Dujo, Ángel, Barrón Ruiz, Ángela, & González Sánchez, M. (2009). La Teoría de la Educación en la actividad académica española. Análisis de un indicador. Teoría De La Educación. Revista Interuniversitaria, 4. https://doi.org/10.14201/2948
Most read articles by the same author(s)
- Margarita González Sánchez, Susana Olmos Migueláñez, Sara Serrate González, Socio-educational thinking and action in school context. A descriptive-correlational study , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 27 No. 2 (2015)
- Ángel García Del Dujo, José Manuel Muñoz Rodríguez, María José Hernández Serrano, Interactive Social Media and (de-re)formation processes of citizenships , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 27 No. 1 (2015): Ethic-Civic Learning in Virtual Environments
- Ángel García Del Dujo, Joaquín García Carrasco, Presupuestos de la cultura como acontecimiento antropológico , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 9 (1997)
- Ángel García Del Dujo, Antonio Víctor Martín García, José Manuel Muñoz Rodríguez, Analysis of the time in virtual training environments , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 22 No. 2 (2010)
- Ángel García Del Dujo, XXVIII SEMINARIO INTERUNIVERSITARIO DE TEORÍA DE LA EDUCACIÓN. La Escuela hoy. La Teoría de la Educación en el proceso colectivo de construcción del conocimiento. Universidad de Oviedo, 15 al 17 de noviembre de 2009 , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 22 No. 1 (2010)
- Ángel García Del Dujo, TOURIÑÁN LÓPEZ, J. M. (2014) «Dónde está la educación: actividad común interna y elementos estructurales de la intervención». La Coruña: Netbiblo. (Edición digital disponible Amazon). , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 26 No. 2 (2014)
- Ángel García Del Dujo, Análisis del espacio en los entornos virtuales de formación , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 21 No. 1 (2009)
- Ángel García Del Dujo, HERNÁNDEZ SERRANO, María José. “Estrategias de búsqueda de información para la generación de conocimiento en la Red”. Departamento de Teoría e Historia de la Educación. Universidad de Salamanca, 2009 , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 21 No. 2 (2009)
- Joaquín García Carrasco, La perspectiva ecológica y el discurso teórico de la educación , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 4 (1992)
- Ángel García Del Dujo, RODRÍGUEZ NEIRA, T. «Los cristales rotos de la escuela». Barcelona: Ediciones Sello Editorial, 2010 , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 22 No. 2 (2010)
Downloads
Download data is not yet available.
+
−