Knowing, teaching and educating do not mean the same. The character and sense of education as a reference to its meaning from the pedagogical approach
Abstract The aim of this article is the formation of criteria about the meaning of «education» and the importance of Pedagogy for the construction of educational fields. Knowledge of education makes it possible the creation of educational fields with cultural areas. The meaning of education is the conjunction of character and sense. The character determines the meaning, the sense gives it quality.
- Referencias
- Cómo citar
- Del mismo autor
- Métricas
Touriñán López, J. M. (2013). Knowing, teaching and educating do not mean the same. The character and sense of education as a reference to its meaning from the pedagogical approach. Teoría De La Educación. Revista Interuniversitaria, 25(1), 25–46. https://doi.org/10.14201/11148
Most read articles by the same author(s)
- José Manuel Touriñán López, Análisis conceptual de lorprocesos educativos «formales», «no formales» e informales» , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 8 (1996)
- José Manuel Touriñán López, Silvana Longueira Matos, The music like scope of education. Education «through» the music and education «for» the music , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 22 No. 2 (2010)
- José Manuel Touriñán López, El desarrollo cívico como objetivo. Una propuesta pedagógica , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 21 No. 1 (2009)
- José Manuel Touriñán López, Studying is an external common activity and we always educate with the activity. An approach from the mesoaxiological perspective , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 31 No. 2 (2019): Studying, pedagogical investigations of its educational value
- José Manuel Touriñán López, Sociedad civil y educación de la conciencia moral , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 15 (2003): La educación moral
- José Manuel Touriñán López, Conocimiento de la educación, decisiones pedagógicas y decisiones de política educativa , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 5 (1993)
- José Manuel Touriñán López, Conocimiento de la educación y función pedagògica: el sentido de la competencia profesional , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 3 (1991)
- José Manuel Touriñán López, Miguel Anxo Santos Rego, Antonio Rodríguez Martínez, María do Mar Lorenzo Moledo, La función de la universidad. De la estrategia política a la política estratégica , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 10 (1998)
Downloads
Download data is not yet available.
+
−