Self-efficacy beliefs and female choices of scientific-technological studies: a theoretical review of their relationship
Abstract Women are the majority in all levels of education, but there are still differences in the choice of academic options. They are underrepresented in scientific and technological studies at the University. Considering this situation as an starting point, the paper presents a theoretical development over studies that have analyzed the influence of self-efficacy beliefs in career development of students. Studies have found that this variable has a very specific and important weight in this selection. Those students who think themselves competent in the domain of science and technology are more likely to select careers in this field, work harder to complete the activities successfully and persevere when faced with difficulties. Therefore, it indicates that self-efficacy beliefs are an important variable to explain the academic choices and career development of women.
- Referencias
- Cómo citar
- Del mismo autor
- Métricas
Rodríguez Méndez, M. del C., Peña Calvo, J. V., & Inda Cxaro, M. (2013). Self-efficacy beliefs and female choices of scientific-technological studies: a theoretical review of their relationship. Teoría De La Educación. Revista Interuniversitaria, 24(1), 81–104. https://doi.org/10.14201/10333
Most read articles by the same author(s)
- Susana Torío López, José Vicente Peña Calvo, María del Carmen Rodríguez Menéndez, Estilos educativos parentales: revisión bibliográfica y reformulación teórica , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 20 (2008)
- Julio Vera Vila, Ángel García Del Dujo, José Vicente Peña Calvo, Bernardo Gargallo López, Criterios de selección de los contenidos del curriculum , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 11 (1999)
- Maria del Carmen Rodríguez Menéndez, José Vicente Peña Calvo, La investigación sobre el género en la escuela: nuevas perspectivas teóricas , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 17 (2005)
- Mª del Carmen Rodríguez Méndez, Jose Vicente Peña Calvo, Omar García Pérez, Gender differences in academic decisions of high school students who choose scientific-technological subjets: a qualitative study , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 28 No. 1 (2016)
- José Vicente Peña Calvo, Susana Torío López, MARCH CERDÁ, M. X. y ORTE SOCÍAS, C.(coords.) (2014) «La Pedagogía Social y la escuela. Los restos de la institución escolar en el siglo XXI». Barcelona, Octaedro. , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 27 No. 1 (2015): Ethic-Civic Learning in Virtual Environments
- José Vicente Peña Calvo, María del Carmen Rodríguez Menéndez, Identidades esquemáticas de género en la escuela: a propósitp del primer aniversario de la muerte de Pierre Bourdieu , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 14 (2002)
Downloads
Download data is not yet available.
+
−