Enfoques teóricos sobre la participación educativa en la vejez
Resumen The purpose of this article is to examine and to estract of différents approaches and theoretical models about aging process, the more important outcomes for educative practice with regard to the educative participation of the older adults. The perspectives of différents approach such as biologic and behavioral perspective; Lifespan model; Disengagement theory; Activity theory; Subcultural theory; and Continuity theory are studied. Finally, the new gerontologies approaches concerning with relativization of the influence on educative participation factors age-asociated are discussed.
- Referencias
- Cómo citar
- Del mismo autor
- Métricas
Martín García, A. V. (2009). Enfoques teóricos sobre la participación educativa en la vejez. Teoría De La Educación. Revista Interuniversitaria, 4. https://doi.org/10.14201/2966
Artículos más leídos del mismo autor/a
- Antonio Víctor Martín García, Más allá de Piaget: cognición adulta y educación , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 11 (1999)
- Antonio Víctor Martín García, Óscar Barrientos Bradasic, Los dominios del pensamiento crítico: una lectura desde la teoría de la educación , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 21 Núm. 2 (2009)
- Ángel García Del Dujo, Antonio Víctor Martín García, Caracterización pedagógica de los entornos virtuales de aprendizaje , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 14 (2002)
- Ángel García Del Dujo, Antonio Víctor Martín García, José Manuel Muñoz Rodríguez, Análisis del tiempo en los entornos virtuales de formación , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 22 Núm. 2 (2010)
Descargas
Los datos de descargas todavía no están disponibles.
+
−