Enfoques teóricos sobre la participación educativa en la vejez
Abstract The purpose of this article is to examine and to estract of différents approaches and theoretical models about aging process, the more important outcomes for educative practice with regard to the educative participation of the older adults. The perspectives of différents approach such as biologic and behavioral perspective; Lifespan model; Disengagement theory; Activity theory; Subcultural theory; and Continuity theory are studied. Finally, the new gerontologies approaches concerning with relativization of the influence on educative participation factors age-asociated are discussed.
- Referencias
- Cómo citar
- Del mismo autor
- Métricas
Martín García, A. V. (2009). Enfoques teóricos sobre la participación educativa en la vejez. Teoría De La Educación. Revista Interuniversitaria, 4. https://doi.org/10.14201/2966
Most read articles by the same author(s)
- Antonio Víctor Martín García, Más allá de Piaget: cognición adulta y educación , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 11 (1999)
- Antonio Víctor Martín García, Óscar Barrientos Bradasic, The domains of the critical thinking: a reading from the Theory of the Education , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 21 No. 2 (2009)
- Ángel García Del Dujo, Antonio Víctor Martín García, Caracterización pedagógica de los entornos virtuales de aprendizaje , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 14 (2002)
- Ángel García Del Dujo, Antonio Víctor Martín García, José Manuel Muñoz Rodríguez, Analysis of the time in virtual training environments , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 22 No. 2 (2010)
Downloads
Download data is not yet available.
+
−