La investigación en Teoría de la Educación
Resumen This paper establishes as types of knowledge in the Theory of education the scientific and ordinary knowledge. We consider discursive and reflexive dimensions in this area with other dimensions looking for a relationship between the theory and the practice in a circular pattern of doing knowledge in order to obtain the optimization of the efficacy in the pedagogical action. It frames different prior areas of study and research considering an analysis of the research in the Theory of education carried out in the period of 1989-1991 in Spain. We defend a kind of methodology that overcomes the limits of classic paradigms, it was found that it has a minimal intervention of the researcher, high levels of molarity, and preserving the maximum level of rigour and validity.
- Referencias
- Cómo citar
- Del mismo autor
- Métricas
Martínez Martín, M., & Buxarrais Estrada, M. R. (2009). La investigación en Teoría de la Educación. Teoría De La Educación. Revista Interuniversitaria, 4. https://doi.org/10.14201/2942
Artículos más leídos del mismo autor/a
- Francisco Esteban Bara, M. Rosa Buxarrais Estrada, El aprendizaje ético y la formación universitaria: más allá de la casualidad , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 16 (2004)
- M. Rosa Buxarrais Estrada, Por una ética de la compasión en la educación , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 18 (2006): Educación y emociones
- Miguel Martínez Martín, Josep María Puig Rovira, Jaime Trilla, Escuela, profesorado y educación moral , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 15 (2003): La educación moral
- Miguel Martínez Martín, Prospectiva pedagògica. Implicaciones curriculares , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 2 (1987)
- Miguel Martínez Martín, Begoña Gros, Teresa Romañá, El problema de la formación en la enseñanza universitaria en su dimensión docente, tutorial y organizativa , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 10 (1998)
- Miguel Martínez Martín, Reflexiones sobre la escuela en un medio hipertecológico e hipercomunitario , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 1 (1986)
Descargas
Los datos de descargas todavía no están disponibles.
+
−