Social participation as learning nucleus
Abstract This paper aims to understand and analyse previous conceptions of prospective and in-service teachers, who are currently carryng out different kinds of educational activities at the University of Alicante, as an initial step in the implementation of methodology strategies based on social constructivism. The previous thoughts and conceptions analysed refer to basic concepts related to professional activity, such as knowledge and learning. This research is situated in the framework of a model based on the social construction of knowledge through the processes of enculturation, research into practice and situated learning.
- Referencias
- Cómo citar
- Del mismo autor
- Métricas
Martínez Ruiz, M. de los Ángeles, & Sauleda I Parés, N. (2009). Social participation as learning nucleus. Enseñanza & Teaching: Interuniversity Journal of Didactic, 15. Retrieved from https://revistas.usal.es/tres/index.php/0212-5374/article/view/3452
Most read articles by the same author(s)
- María de los Ángeles Martínez Ruiz, Análisis y taxonomización de actividades discentes , Enseñanza & Teaching: Interuniversity Journal of Didactic: Vol. 8 (1990)
- María de los Ángeles Martínez Ruiz, Narcís Sauleda I Parés, Collaborative learning situated in the university context , Enseñanza & Teaching: Interuniversity Journal of Didactic: Vol. 15 (1997)
- María de los Ángeles Martínez Ruiz, Narcís Sauleda I Parés, La evaluación de software educativo en el escenario de la evolución de los paradigmas informáticos , Enseñanza & Teaching: Interuniversity Journal of Didactic: Vol. 10 (1992): Vol 11 (1993)
- Antonio Giner Gomis, María de los Ángeles Martínez Ruiz, Narcis Sauleda I Parés, Cultura profesional lectoescritora y pensamiento docente: la constitución de la identidad profesional , Enseñanza & Teaching: Interuniversity Journal of Didactic: Vol. 25 (2007)
- María de los Ángeles Martínez Ruíz, Narcís Sauleda I Parés, A. F. D. van Veen, Un modelo de tutoría integrado como respuesta a la enseñanza bajo presión , Enseñanza & Teaching: Interuniversity Journal of Didactic: Vol. 14 (1996)
- María de los Ángeles Martínez Ruiz, Narcis Sauleda I Parés, Persistencia en la misión de la universidad y transformación en la identidad del profesor universitario , Enseñanza & Teaching: Interuniversity Journal of Didactic: Vol. 23 (2005): En homenaje al profesor José Luis Rodríguez Diéguez
Downloads
Download data is not yet available.
+
−