Vocational training in contemporary Spain: Policies, Agents and Institutions
Abstract The vocational training in Spain has reached a late formalization in the educational system. This situation is explained by the economical contexts thatevolve from the agricultural sector to the industrial development of certain zones, which are those who have a better network of vocational schools. In this article three levels of analysis are addressed: the first one, related to the politics and educational legislation, in order to notice the process of formalization; the second one, focused on the relevance of the Church on this sector and, the third one is the role played by the Union Organization during the Franco's regime. In this way, the intervention of the different agents who have contributed to the development of the vocational training in Spain remains clear up to the General Law of Education of 1970.
- Referencias
- Cómo citar
- Del mismo autor
- Métricas
DÁvila Balsera, P., Naya Garmendia, L. M., & Murua Cartón, H. (2014). Vocational training in contemporary Spain: Policies, Agents and Institutions. Historia De La Educación, 33, 43–74. Retrieved from https://revistas.usal.es/tres/index.php/0212-0267/article/view/12596
Most read articles by the same author(s)
- Paulí DÁvila Balsera, Josu Amezaga Albizu, Juventud, identidad y cultura: El rock radical vasco en la década de los 80 , Historia de la Educación: Vol. 22 (2003): (Vol. 22-23) Espacios de socialización y formación de los jóvenes en el siglo XX
- Iñaki Zabaleta, Joxe Garmendia, Hilario Murua Cartón, Popular movement and school in the Franco regime: the «ikastolas» in Gipuzkoa , Historia de la Educación: Vol. 34 (2015): University: Senses, Transformations and Challenges
- Paulí DÁvila Balsera, Arantxa Uribe-etxeberria Flores, Iñaki Zabaleta, La protección infantil y los tribunales tutelares de menores en la País Vasco , Historia de la Educación: Vol. 10 (1991): Historia de la educación infantil
- Paulí DÁvila Balsera, Euskal Herria tiene forma de corazón. La escuela en la construcción de la identidad nacional vasca , Historia de la Educación: Vol. 27 (2008): Educación y construcción de identidades nacionales
- Paulí DÁvila Balsera, The Arts and Professional Schools in the Basque Country (1879-1929) , Historia de la Educación: Vol. 18 (1999): Historia de la educación social
- Hilario Murúa Cartón, Paulí DÁvila Balsera, Luis María Naya Garmendia, The Vocational Training in Gipuzkoa during the Franco Regime: Educational Establishments and Promoters , Historia de la Educación: Vol. 32 (2013): La estética, entre la historia y la pedagogía
- Paulí DÁvila Balsera, Luis Mª Naya Garmendia, La sociedad española de historia de la educación en internet , Historia de la Educación: Vol. 20 (2001): La educación popular en los siglos XIX y XX
Downloads
Download data is not yet available.
+
−