The notebook Salut (Barcelona, 1935). Freinet in Spain
Abstract The Freinet scholastic practice has arrived to Spain around de Second Republic (1931). One expression of her scholastic activity was the child’s notebook. This document recover the notebook elaborated by the participants in the scholar colony celebrated in Santa Fe del Montseny (Barcelona, 1935).
- Referencias
- Cómo citar
- Del mismo autor
- Métricas
Hernández Díaz, J. M., & Hernández Huerta, J. L. (2013). The notebook Salut (Barcelona, 1935). Freinet in Spain. Historia De La Educación, 25, 601–624. Retrieved from https://revistas.usal.es/tres/index.php/0212-0267/article/view/11197
Most read articles by the same author(s)
- José María Hernández Díaz, FRAILE GIL, José Manuel: «Amas de cría. Catalogo de exposición». Madrid: Centro de Documentación Etnográfica sobre Cantabria, 2000. , Historia de la Educación: Vol. 20 (2001): La educación popular en los siglos XIX y XX
- José María Hernández Díaz, PELAEZ REOYO, Tomás: «José Peinado Altable (1909-1995). Aportaciones a la psicología y Educación». Valladolid: Universidad de Valladolid, 1998. , Historia de la Educación: Vol. 18 (1999): Historia de la educación social
- José María Hernández Díaz, VII COLOQUIO NACIONAL DE HISTORIA DE LA EDUCACIÓN , Historia de la Educación: Vol. 12 (1993): (Vol. 12-13) El espacio escolar en la historia
- José María Hernández Díaz, Exposición Sobre 150 Años De Enseñanzas Medias , Historia de la Educación: Vol. 14 (1995): (Vol. 14-15) Historia de la educación física
- José María Hernández Díaz, JUAN BORROY, Víctor Manuel: «Mitos, creencias y mentalidades del magisterio aragonés (Primer tercio del siglo XX)». Zaragoza: Institución Fernando el Católico, 1998. , Historia de la Educación: Vol. 18 (1999): Historia de la educación social
- José María Hernández Díaz, Sani, Roberto: Education, school and cultural process in contemporary Italy, Macerata, Edizioni Universitá di Macerata, 2018, 243 pp. , Historia de la Educación: Vol. 38 (2019): Juegos populares y educación en la historia
- José María Hernández Díaz, «Universidades hispánicas: Colegios y conventos universitarios en la Edad Moderna (I)». RODRÍGUEZ-SAN PEDRO BEZARES, Luis Enrique y POLO RODRÍGUEZ, Juan Luis (eds.). Salamanca: Ediciones Universidad de Salamanca, 2009, 424 pp. , Historia de la Educación: Vol. 29 (2010): Education and Emancipation Processes of Latin-America
- José María Hernández Díaz, V ENCUENTRO DE HISTORIA DO ESPORTE, LAZER ? EDUCAÇAO FÍSICA: «As ciencias sociais e a Historia do esporte, lazer e educaçâo física (Naceió-Alagoas-Brasil 23 a 29 de novembro de 1997)». Ijuí: Ed. da UNIJUI, 1997. , Historia de la Educación: Vol. 18 (1999): Historia de la educación social
- José María Hernández Díaz, GONÇALVES NETO, Wenceslau y CARVALHO, Carlos Henrique de (orgs.). «O municipio e a educação no Brasil. Minas Gerais na Primeira República». Campinas: Edit. Alinea, 2012. , Historia de la Educación: Vol. 32 (2013): La estética, entre la historia y la pedagogía
- José María Hernández Díaz, FERNANDES, Rogerio. «O despertar do associativismo docente em Portugal (1813- 1820)». Lisboa: Edições Universitarias Lusófonas, 2010, 62 pp. , Historia de la Educación: Vol. 30 (2011): Africa’s education systems at the edge of decolonization. Continuities and ruptures.
Similar Articles
- Agustín Vivas Moreno, Francisco González Lozano, Guadalupe Pérez Ortiz, Analysis of the documentary series for the study of the history of education in the historical files of seminars: the example of the file of the seminar San Atón of Badajoz , Historia de la Educación: Vol. 35 (2016): Espacios e intersecciones: religión y educación en escenarios canadienses y europeos
- José Manuel Alfonso Sánchez, Laura Sánchez Blanco, Las mujeres del nacional-sindicalismo. Poder y rivalidad entre Pilar Primo de Rivera y Mercedes Sanz Bachiller , Historia de la Educación: Vol. 27 (2008): Educación y construcción de identidades nacionales
- Juan Antonio Lorenzo Vicente, Teorías acerca de la segunda enseñanza en el periodo comprendido entre 1923 y 1936. Los planteamientos de la Iglesia católica y del profesorado oficial , Historia de la Educación: Vol. 24 (2005): Influencias europeas en la política educativa de la España del siglo XX
- Carmen Diego Pérez, Textbook policy and endowment from the beginning of the Spanish Civil War to the creation of the Educational National Council , Historia de la Educación: Vol. 19 (2000): Los manuales escolares en la historia
- Ángela Caballero Cortés, The primary school inspectors in Málaga, from the Second Republic to the new State , Historia de la Educación: Vol. 16 (1997): Historia de la escuela
- Isabel Camilo de Camargo, Aguinaldo Rodrigues Gomes, Childhood and Education for slave labor in Mato Grosso at the end of the XIX century , Historia de la Educación: Vol. 40 (2021): Relevant history of education for teacher education: curriculum history. New perspectives, new approaches, new contents
- Iñaki Zabaleta, Joxe Garmendia, Hilario Murua Cartón, Popular movement and school in the Franco regime: the «ikastolas» in Gipuzkoa , Historia de la Educación: Vol. 34 (2015): University: Senses, Transformations and Challenges
- María del Valle Moya Martínez, Narciso José López García, Dolores Madrid Vivar, Educational laws of music in primary schools in Spain in 19th century , Historia de la Educación: Vol. 35 (2016): Espacios e intersecciones: religión y educación en escenarios canadienses y europeos
- Mária Cristina Almeida, José Manuel Matos, Teacher knowledge in times of curricular change. The case of the Portuguese Telescola (1965-1967) , Historia de la Educación: Vol. 39 (2020): Contributions to the History of Mathematics Education
- Raquel Vázquez Ramil, Ángel Serafín Porto Ucha, From the inner castle: letters from María de Maeztu to María Martos de Baeza , Historia de la Educación: Vol. 37 (2018): Movimientos sociales y educación
You may also start an advanced similarity search for this article.
Downloads
Download data is not yet available.
+
−