Disciplinary measure by we Valencia University in 1929 to Carmen García de Castro, teacher in de Valencian Normal School
- Referencias
- Cómo citar
- Del mismo autor
- Métricas
Agulló Díaz, M. del C. (2013). Disciplinary measure by we Valencia University in 1929 to Carmen García de Castro, teacher in de Valencian Normal School. Historia De La Educación, 20, 467–482. Retrieved from https://revistas.usal.es/tres/index.php/0212-0267/article/view/10963
Most read articles by the same author(s)
- Juan Manuel Fernández Soria, María del Carmen Agullo Díaz, The pro-Franco purge of the primary teaching profession , Historia de la Educación: Vol. 16 (1997): Historia de la escuela
- María del Carmen Agulló Díaz, FERNÁNDEZ SORIA, JUAN MANUEL: «Juventud, Ideología y Educación. (El compromiso educativo de las Juventudes Socialistas Unificadas)».Valencia: Universitat de Valencia. Departamento de Educación Comparada e Historia de la Educación. 1992. , Historia de la Educación: Vol. 12 (1993): (Vol. 12-13) El espacio escolar en la historia
- María del Carmen Agulló Díaz, FERRER I GUARDIA, Francisco. «La Escuela Moderna. Póstuma explicación y alcance de la enseñanza racionalista». [Estudio introductorio de Luis Miguel Lázaro, Jordi Monés y Pere Solà]. Madrid: Biblioteca Nueva, 2009, 262 pp , Historia de la Educación: Vol. 29 (2010): Education and Emancipation Processes of Latin-America
- María del Carmen Agulló Díaz, HERNÁNDEZ DÍAZ, José María (coord.): «Influencias italianas en la educación española e iberoamericana», Salamanca, Ediciones FahrenHouse, Colección Studio, n.º 1, 2014, 552 pp. , Historia de la Educación: Vol. 33 (2014)
- María del Carmen Agulló Díaz, III JORNADES DE HISTÒRIA DE L’EDUCACIÓ VALENCIANA: VALENCIÀ A L’ESCOLA, MEMÒRIA I TESTIMONI (Gandia, 21-22 de octubre de 2005) , Historia de la Educación: Vol. 25 (2006): Nuevas tendencias en Historia de la Educación
- María del Carmen Agulló Díaz, EXPOSICIÓ VALENCIÀ A L’ESCOLA. MEMÒRIA I TESTIMONI (20 octubre-20 noviembre 2005. CASA DE LA CULTURA MARQUÉS GONZÁLEZ DE QUIRÓS. GANDIA) , Historia de la Educación: Vol. 25 (2006): Nuevas tendencias en Historia de la Educación
Similar Articles
- Francisco José García Pérez, The First Schools Of The Sacred Heart Of Jesus And The Teaching Of Girls In Cuba During The 191st Century , Historia de la Educación: Vol. 41 (2022): La Educación Artística en España en la Historia
- Anastasio Martínez Navarro, Data for the history of a unsuccessful enterprise: the Central School of Gimnastics , Historia de la Educación: Vol. 14 (1995): (Vol. 14-15) Historia de la educación física
- Carmen Diego Pérez, Textbook policy and endowment from the beginning of the Spanish Civil War to the creation of the Educational National Council , Historia de la Educación: Vol. 19 (2000): Los manuales escolares en la historia
- Ángela Caballero Cortés, The primary school inspectors in Málaga, from the Second Republic to the new State , Historia de la Educación: Vol. 16 (1997): Historia de la escuela
- Francesca Comas Rubí, An introduction to and description of the first Spanish applications of slôjd (a system of manual work following the Swedish Nads method) , Historia de la Educación: Vol. 20 (2001): La educación popular en los siglos XIX y XX
- Isabel Camilo de Camargo, Aguinaldo Rodrigues Gomes, Childhood and Education for slave labor in Mato Grosso at the end of the XIX century , Historia de la Educación: Vol. 40 (2021): Relevant history of education for teacher education: curriculum history. New perspectives, new approaches, new contents
- José Francisco Jiménez Trujillo, Ancient students of the ILE. Mexican group (1942-1970) , Historia de la Educación: Vol. 25 (2006): Nuevas tendencias en Historia de la Educación
- Rubén Domínguez Méndez, The fascistization of the italian schools abroad. The case of Barcelona (1922-1931) , Historia de la Educación: Vol. 33 (2014)
- Iñaki Zabaleta, Joxe Garmendia, Hilario Murua Cartón, Popular movement and school in the Franco regime: the «ikastolas» in Gipuzkoa , Historia de la Educación: Vol. 34 (2015): University: Senses, Transformations and Challenges
- María del Valle Moya Martínez, Narciso José López García, Dolores Madrid Vivar, Educational laws of music in primary schools in Spain in 19th century , Historia de la Educación: Vol. 35 (2016): Espacios e intersecciones: religión y educación en escenarios canadienses y europeos
You may also start an advanced similarity search for this article.
Downloads
Download data is not yet available.
+
−