English
Español (España)
Register
Login
Education in The Knowledge Society
Current
Archives
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Make a submission
Home
/
Archives
/
Vol. 11 No. 3 (2010)
Vol. 11 No. 3 (2010)
Published:
2010-11-30
DOI:
https://doi.org/10.14201/eks.2010113
Editorial
6 - 7
PDF (Español (España))
Articles
Personality and character preference in role-playing games
8- 26
Pedro José Ramos-Villagrasa, Manuel J. Sueiro
pdf (Español (España))
Role as a strategy games educational perceptions of teachers in training and high school students
27 - 54
Víctor Abella García, Mario Grande De Prado
pdf (Español (España))
Role playing games in the classroom
56 - 84
Mario Grande De Prado
pdf (Español (España))
Publication history of roleplaying games in Spain
85 - 133
Francisco José Cabrero Sañudo
pdf (Español (España))
Change of attitudes and values before the energy after the use of a role-playing game
135 - 148
Jorge Hernández Carbonell
pdf (Español (España))
Historical sources for the rol-playing games: an experiment on the didactical teaching of the ancient history
149 - 167
Juan Ramón Carbó García, Iván Pérez Miranda
pdf (Español (España))
Rol-playing and gender roles
168 - 184
Juan Ramón Carbó García, Iván Pérez Miranda
pdf (Español (España))
Roleplaying game and learning, toward a general taxonomy
185 - 204
Antonio Roda
pdf (Español (España))
El perfil del editor de juegos de rol
205 - 225
Héctor Sevillano Pareja
pdf (Español (España))
Moving educational role-play beyond entertainment
226 - 262
Thomas Duus Henriksen
pdf (Español (España))
A new way of understanding the role in salamanca: proyecto mímesis
263 - 276
Juan Pablo Orejudo González, Luciano Patricio Tronconi
pdf (Español (España))
Tools for colaborative learning: a role-playing practice
277 - 300
Marta Ortiz-de-urbina Criado, Sonia Medina Salgado, Carmen De La Calle Durán
pdf (Español (España))
Miscellany
Educational implications of contact between cultures
302 - 335
Irene Verde Peleato
pdf (Español (España))
Identification of digital competences skills in teacher training degree students
336 - 362
Margarita Pino Juste, Jorge Soto Carballo
pdf (Español (España))
Elearning perceptions from the perspective of the responsible technicians at university
363 - 395
Julio Cabero Almenara, Mª del Carmen Llorente Cejudo
pdf (Español (España))
Conceptual categories for the study of strategic knowledge used when interacting with educational simulations
396 - 414
María José Bouciguez, Graciela Santos
pdf (Español (España))
Essay
Myths and legends of the games role
415 - 425
Rocío Tizón
pdf (Español (España))
Bookshelf
La crisis de la escuela educadora
426 -428
Jorge Martín Domínguez
pdf (Español (España))
Procesos y contextos educativos
429 - 430
Juan Pablo Hernández Ramos
pdf (Español (España))
Didáctica e innovación curricular
431 - 433
Carlos José González Ruiz
pdf (Español (España))
Sobre las relaciones de la teoría y la historia de la pedagogía. Una introducción al debate en Alemania Occidental sobre la relevancia de la historia de la educación (1950-1980)
434 - 435
Sara Serrate González
pdf (Español (España))
Los sistemas automatizados de acceso a la información bibliográfica: evaluación y tendencias en la era de internet
436 - 437
Laura Cardeñosa Tejedor
pdf (Español (España))
Sociedad, sistema y hábitat
438
Sara Serrate González
pdf (Español (España))
Thesis
Estudio del sector editorial de los juegos de rol en España: historia, tipología, perfil del lector, del autor, del traductor y del editor
439 -440
Héctor Sevillano Pareja
pdf (Español (España))