English
Español (España)
Register
Login
Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria
Current
Archives
Announcements
Indexing
Submissions
Dialogues on Education
About
About the Journal
Editorial Team
Reviewers of the year 2023 and rejection rate
Privacy Statement
Contact
Make a submission
Home
/
Archives
/
Vol. 27 No. 2 (2015)
Vol. 27 No. 2 (2015)
julio-diciembre, 2015
Published:
2015-12-21
DOI:
https://doi.org/10.14201/teoredu2015272
Index
1/2/3
PDF (Español (España))
PDF
PDF (Français (Canada))
ANALYTIC SUMMARY
Analytical Summary
5-9/11-15/17-21
PDF (Español (España))
PDF
PDF (Français (Canada))
Articles
The methodological question (between philosophy, science and pedagogy)
25-44
Mario Gennari, Giancarla Sola
PDF (Italiano)
The Martha Nussbaum’s «capability approach» and its educational consequences: towards a socratic and pluralistic pedagogy
45-70
Virginia Guichot Reina
PDF (Español (España))
The Inevitable Revolution of Mind: Reflections on Education from «El arte de vivir» by Jiddu Krishnamurti
71-89
Diego Luna
PDF (Español (España))
Socio-educational thinking and action in school context. A descriptive-correlational study
91-114
Margarita González Sánchez, Susana Olmos Migueláñez, Sara Serrate González
PDF (Español (España))
Biopolitcs and education. Measurement, standardization and regularisation of the population
115-135
Geo Saura, Julián Luengo Navas
PDF (Español (España))
Intervention with women in the context of prostitution: pedagogical take from different voices
137-159
Montserrat Payá Sánchez, Ana Ayuste González, Laura Rubio Serrano, Mónica Gijón Casares
PDF (Español (España))
Reading and literary training in multicultural contexts. An inclusive educative perspective
161-183
Josep Ballester Roca, Noelia Ibarra Ruis
PDF (Español (España))
Educate for successful aging: reflections and proposals for action
185-201
Maria Conceição Pinto Antunes
PDF (Português (Brasil))
Linking Research and Teaching at the University: Teaching Research Nexus
203-220
Ernesto López Gómez
PDF (Español (España))
Effects of problem characteristics, capturing problem structure and using analogies on high school students’ success on problem-solving
221-244
Pedro García Gallego, Vicente Sanjosé López, Joan Josep Solaz-Portolés
PDF (Español (España))
Thesis
AMOR ALMEDINA, M.ª Isabel. La Orientación y la Tutoría Universitaria como elementos para la calidad y la innovación en la Educación Superior. Modelo de Acción Tutorial. Departamento de Educación. Universidad de Córdoba. Junio 2012. (Tesis doctoral dirigid
247-248
PDF (Español (España))
GALÁN CASADO, Diego. Los Módulos de Respeto: una alternativa al tratamiento penitenciario. Departamento de Teoría e Historia de la Educación. Universidad Complutense de Madrid. Junio de 2015. (Tesis doctoral dirigida por el Dr. Fernando Gil Cantero).
249-250
PDF (Español (España))
MORALES ROMO, Beatriz. Roles y estereotipos de género en el cine romántico de la última década. Perspectivas educativas. Departamento de Teoría e Historia de la Educación. Universidad de Salamanca. Septiembre 2015. (Tesis doctoral dirigida por la Dra. M.ª
250-252
PDF (Español (España))
REYES GONZÁLEZ, David. Implementación de tecnologías infocomunicacionales en la práctica profesional de los profesores de formación inicial. Departamento de Teoría e Historia de la Educación. Universidad de Salamanca. Junio 2015. (Tesis doctoral dirigida
252-253
PDF (Español (España))
Book Reviews
AGUILÓ, A. (2014) Educar el carácter. Principios clave de la formación de la personalidad. Madrid, Palabra.
257-258
M.ª Ángeles Hernández Prados
PDF (Español (España))
CÁNOVAS, P. y SAHUQUILLO, M.ª P. (2014) Familias y menores. Retos y propuestas pedagógicas. Valencia, Tirant Humanidades.
258-260
Inmaculada López Francés
PDF (Español (España))
DURÁN, D. (2014) Aprenseñar. Evidencias e implicaciones educativas de aprender enseñando. Madrid, Narcea.
260-262
M.ª Beatriz Páramo Iglesias
PDF (Español (España))
GIL CANTERO, F. y REYERO GARCÍA, D. (eds.) (2015) Educar en la universidad de hoy. Propuestas para la renovación de la vida universitaria. Madrid, Encuentro.
262-265
Juan Luis Fuentes
PDF (Español (España))
GONZÁLEZ GERALDO, J. L. (2014) Hacia una universidad más humana. ¿Es superior la educación superior? Madrid, Editorial Biblioteca Nueva.
265-267
Clara Barroso
PDF (Español (España))
VILA MERINO, E. S.; MARTÍN SOLBES, V. M.; CASTILLA MESA, M. T. y SIERRA NIETO, E. (coords.) (2014) Ética, educación y convivencia. Fundamentos Teóricos y prácticos. Málaga, Aljibe.
267-269
Diego Galán Casado
PDF (Español (España))
Information
Artículos recibidos, evaluados y lista de revisores (2015)
273-274
PDF (Español (España))
A review form articles
Referring: ARTICLE INFORMATION
275/276/277
PDF
PDF (Français (Canada))
PDF (Español (España))