Jordi Monés: education, history and social commitment
- Referencias
- Cómo citar
- Del mismo autor
- Métricas
González-Agàpito, J., & Marqués, S. (2013). Jordi Monés: education, history and social commitment. Historia De La Educación, 31, 359–369. Retrieved from https://revistas.usal.es/tres/index.php/0212-0267/article/view/9392
Most read articles by the same author(s)
- Salomó Marqués, Jordi Feu, David Pujol, Pere Soler, Las asociaciones juveniles en las comarcas de Girona (1900- 1975). Una aproximación histórica , Historia de la Educación: Vol. 22 (2003): (Vol. 22-23) Espacios de socialización y formación de los jóvenes en el siglo XX
- Josep González-Agapito, Educación infantil e industrialización en Cataluña , Historia de la Educación: Vol. 10 (1991): Historia de la educación infantil
- Salomó Marqués, Importancia de la investigación oral para el estudio de la historia de la escuela franquista , Historia de la Educación: Vol. 12 (1993): (Vol. 12-13) El espacio escolar en la historia
- Salomó Marqués, CRUZ OROZCO, Ignacio: «Escultismo, educación y tiempo libre. Historia del asociacionismo scout en Valencia». Valencia: Institut valencia de la Joventut, 1995. , Historia de la Educación: Vol. 16 (1997): Historia de la escuela
- Salomó MarquÈs, A teaching on educational story about the exile of the spanish republican teachers , Historia de la Educación: Vol. 33 (2014)
- Josep González-AgÀpito, Dos formas de construir España: educación e identidad nacional. Una visión desde la cultura catalana , Historia de la Educación: Vol. 27 (2008): Educación y construcción de identidades nacionales
- Salomó Marqués, PUIGBERT, Joan: «La Normal de Girona i el Magisteri public (1914-1936)». Girona: Ed. Universitat de Girona, 1994. , Historia de la Educación: Vol. 14 (1995): (Vol. 14-15) Historia de la educación física
- Salomó Marqués, SOLER, P.: «L’educado en el lleure a Girona.Les iniciatives de l´administracio, l’esglesia i la societat civil (1900-1987)». Girona: Universität de Girona – Llibres del segle, 1995. , Historia de la Educación: Vol. 16 (1997): Historia de la escuela
Similar Articles
- Federico Gómez Rodríguez De Castro, From Didactics to Matetica , Historia de la Educación: Vol. 17 (1998): Historia de la educación secundaria
- Ana Luísa Fernandes Paz, Who’s afraid of Little Euterpe? Towards a genealogy of the music curricula in Portugal in the 19th and 20th centuries , Historia de la Educación: Vol. 40 (2021): Relevant history of education for teacher education: curriculum history. New perspectives, new approaches, new contents
- Julio Ruíz Berrio, Museology of Education. History of educational museums , Historia de la Educación: Vol. 25 (2006): Nuevas tendencias en Historia de la Educación
- Juan Manuel Fernández Soria, The new political history of education , Historia de la Educación: Vol. 25 (2006): Nuevas tendencias en Historia de la Educación
- Conrad Vilanou I Torrano, Conceptual history and History of Education , Historia de la Educación: Vol. 25 (2006): Nuevas tendencias en Historia de la Educación
- Catarina S. Martins, Historicizing the Ahistorical Child of the Portuguese Primary Arts Education Curriculum. The Arts in School as the Governing of the Child’s Soul , Historia de la Educación: Vol. 40 (2021): Relevant history of education for teacher education: curriculum history. New perspectives, new approaches, new contents
- Antón Costa Rico, Territories, identities and peoples: for a revisión of the history of education in Spain , Historia de la Educación: Vol. 25 (2006): Nuevas tendencias en Historia de la Educación
- Mercedes Vico Monteoliva, Public Education / Popular Education in Rousseau (1755-1771) , Historia de la Educación: Vol. 16 (1997): Historia de la escuela
- Agustín Vivas Moreno, Francisco González Lozano, Guadalupe Pérez Ortiz, Analysis of the documentary series for the study of the history of education in the historical files of seminars: the example of the file of the seminar San Atón of Badajoz , Historia de la Educación: Vol. 35 (2016): Espacios e intersecciones: religión y educación en escenarios canadienses y europeos
- Melissa Andrade-Molina, A brief story of mathematics education , Historia de la Educación: Vol. 40 (2021): Relevant history of education for teacher education: curriculum history. New perspectives, new approaches, new contents
You may also start an advanced similarity search for this article.
Downloads
Download data is not yet available.
+
−