The notebook Salut (Barcelona, 1935). Freinet in Spain
Abstract The Freinet scholastic practice has arrived to Spain around de Second Republic (1931). One expression of her scholastic activity was the child’s notebook. This document recover the notebook elaborated by the participants in the scholar colony celebrated in Santa Fe del Montseny (Barcelona, 1935).
- Referencias
- Cómo citar
- Del mismo autor
- Métricas
Hernández Díaz, J. M., & Hernández Huerta, J. L. (2013). The notebook Salut (Barcelona, 1935). Freinet in Spain. Historia De La Educación, 25, 601–624. Retrieved from https://revistas.usal.es/tres/index.php/0212-0267/article/view/11197
Most read articles by the same author(s)
- José María Hernández Díaz, In Memoriam. Serafín Tabernero Del Río (1931-2021) , Historia de la Educación: Vol. 41 (2022): La Educación Artística en España en la Historia
- José María Hernández Díaz, Vida expuestas. Una exposición sobre la infancia más desprotegida. Salamanca, enero-mayo de 2022 , Historia de la Educación: Vol. 41 (2022): La Educación Artística en España en la Historia
Similar Articles
- Agustín Vivas Moreno, Francisco González Lozano, Guadalupe Pérez Ortiz, Analysis of the documentary series for the study of the history of education in the historical files of seminars: the example of the file of the seminar San Atón of Badajoz , Historia de la Educación: Vol. 35 (2016): Espacios e intersecciones: religión y educación en escenarios canadienses y europeos
- José Manuel Alfonso Sánchez, Laura Sánchez Blanco, Las mujeres del nacional-sindicalismo. Poder y rivalidad entre Pilar Primo de Rivera y Mercedes Sanz Bachiller , Historia de la Educación: Vol. 27 (2008): Educación y construcción de identidades nacionales
- Juan Antonio Lorenzo Vicente, Teorías acerca de la segunda enseñanza en el periodo comprendido entre 1923 y 1936. Los planteamientos de la Iglesia católica y del profesorado oficial , Historia de la Educación: Vol. 24 (2005): Influencias europeas en la política educativa de la España del siglo XX
- Carmen Diego Pérez, Textbook policy and endowment from the beginning of the Spanish Civil War to the creation of the Educational National Council , Historia de la Educación: Vol. 19 (2000): Los manuales escolares en la historia
- Ángela Caballero Cortés, The primary school inspectors in Málaga, from the Second Republic to the new State , Historia de la Educación: Vol. 16 (1997): Historia de la escuela
- Isabel Camilo de Camargo, Aguinaldo Rodrigues Gomes, Childhood and Education for slave labor in Mato Grosso at the end of the XIX century , Historia de la Educación: Vol. 40 (2021): Relevant history of education for teacher education: curriculum history. New perspectives, new approaches, new contents
- Iñaki Zabaleta, Joxe Garmendia, Hilario Murua Cartón, Popular movement and school in the Franco regime: the «ikastolas» in Gipuzkoa , Historia de la Educación: Vol. 34 (2015): University: Senses, Transformations and Challenges
- María del Valle Moya Martínez, Narciso José López García, Dolores Madrid Vivar, Educational laws of music in primary schools in Spain in 19th century , Historia de la Educación: Vol. 35 (2016): Espacios e intersecciones: religión y educación en escenarios canadienses y europeos
- Mária Cristina Almeida, José Manuel Matos, Teacher knowledge in times of curricular change. The case of the Portuguese Telescola (1965-1967) , Historia de la Educación: Vol. 39 (2020): Contributions to the History of Mathematics Education
- Raquel Vázquez Ramil, Ángel Serafín Porto Ucha, From the inner castle: letters from María de Maeztu to María Martos de Baeza , Historia de la Educación: Vol. 37 (2018): Movimientos sociales y educación
You may also start an advanced similarity search for this article.
Downloads
Download data is not yet available.
+
−