School handbooks. A new field of knowledge
Abstract School handbooks have become today a field of knowledge in its own right, due to the complex functions they perform and their role in the school history. Because of this, the current issue oí Historia de la Educación has devoted its monographic section to them. Moreover, it also explains that papers included here highlight those aspects wich are less knowm, and consequently deserve more research and coverage.
- Referencias
- Cómo citar
- Del mismo autor
- Métricas
De Puelles Benítez, M. (2013). School handbooks. A new field of knowledge. Historia De La Educación, 19, 5–11. Retrieved from https://revistas.usal.es/tres/index.php/0212-0267/article/view/10789
Most read articles by the same author(s)
- Manuel De Puelles Benítez, CONDORCET: «Cinco memorias sobre la instrucción pública y otros escritos». Madrid: Morata, 2001. , Historia de la Educación: Vol. 20 (2001): La educación popular en los siglos XIX y XX
- Manuel De Puelles Benítez, Greatness and poverty of the Spanish liberals in the presence of seconday education (1834-1857) , Historia de la Educación: Vol. 17 (1998): Historia de la educación secundaria
- Manuel De Puelles Benítez, LADRÓN DE GUEVARA LÓPEZ DE URBINA, Ernesto: «La conformación del sistema educativo en Álava (1860-1936). Centralización y foralismo». Álava: Diputación Foral, 2000. , Historia de la Educación: Vol. 20 (2001): La educación popular en los siglos XIX y XX
Similar Articles
- Gabriela Ossenbach Sauter, Reunión del equipo principal de investigadores del proyecto Manes (historia de los manuales escolares). , Historia de la Educación: Vol. 18 (1999): Historia de la educación social
- Rafael Valls Montés, The Institución Libre de Enseñanza and the hystorical education: Rafael Ballester and the hystoriographic and didactical innovation in the beginning of XX century in Spain , Historia de la Educación: Vol. 31 (2012): Humanism and educational renovation: a mayeutica for the western man
- Secretaría de Redacción Historia De La Educación, MAHAMUD ANGULO, Kira. «Adoctrinamiento emocional y socialización política en el primer franquismo (1939-1959). Emociones y sentimientos en los manuales escolares de enseñanza primaria». UNED, 2012. Director: Dr. Manuel de Puelles. , Historia de la Educación: Vol. 32 (2013): La estética, entre la historia y la pedagogía
- Secretaría de Redacción Historia De La Educación, GONZÁLEZ CLOUTÉ, José María. «El imaginario social de la radiactividad y la energía nuclear en los manuales escolares españoles de física y química durante la segunda mitad del siglo XX». UNED, 2011. Director: Dr. Miguel Somoza Rodríguez. , Historia de la Educación: Vol. 32 (2013): La estética, entre la historia y la pedagogía
- José María Hernández Díaz, Encuentro sobre manuales escolares en Cassino, del SPICAE , Historia de la Educación: Vol. 18 (1999): Historia de la educación social
You may also start an advanced similarity search for this article.
Downloads
Download data is not yet available.
+
−