EKS Challenges for 2020
Abstract We begin the year 2020 and with it volume 21 of the EKS journal. From this editorial, we review the achievements of the previous volume and the challenges we want to face in the current one.
- Referencias
- Cómo citar
- Del mismo autor
- Métricas
DORA. (2013). San Francisco Declaration on Research Assessment. Retrieved from https://sfdora.org/read/
García-Peñalvo, F. J. (2015). A reflection checkpoint. Education in the Knowledge Society, 16(3), 6-18. doi:10.14201/eks2015163618
García-Peñalvo, F. J. (2018). Identidad digital como investigadores. La evidencia y la transparencia de la producción científica. Education in the Knowledge Society, 19(2), 7-28. doi:10.14201/eks2018192728
García-Peñalvo, F. J. (2019). Las dimensiones de la identidad digital de un investigador. Paper presented at the III Jornadas Investigación e Innovación Educativa, Albacete, España. https://bit.ly/34cIjlO
García-Peñalvo, F. J., Fidalgo-Blanco, Á., Sein-Echaluce, M. L., & Tricas García, F. (2019). La Presencia del Investigador en el Ecosistema Digital de la Ciencia Abierta. In M. L. Sein-Echaluce Lacleta, Á. Fidalgo-Blanco, & F. J. García-Peñalvo (Eds.), Actas del V Congreso Internacional sobre Aprendizaje, Innovación y Competitividad. CINAIC 2019 (9-11 de Octubre de 2019, Madrid, España) (pp. 498-503). Zaragoza, Spain: Servicio de Publicaciones Universidad de Zaragoza.
García-Peñalvo, F. J., Martínez-Abad, F., & García-Carrasco, J. (2019). Twentieth Anniversary of EKS Journal. Education in the Knowledge Society, 20, 1. doi:10.14201/eks2019_20_a1
Hoorn, E. (2014). Diamond open access and open peer review: An analysis of the role of copyright and librarians in the support of a shift towards open access in the legal domain. European Journal of Current Legal Issues, 20(1)
Kelly, J. M. (2013). Greeen, gold, and diamond?: A short primer on open access. Retrieved from https://bit.ly/35EXG7l
Lin, J., & Fenner, M. (2013). Altmetrics in evolution: Defining and redefining the ontology of article-level metrics. Information Standards Quarterly, 25, 20–26. doi:10.3789/isqv25no2.2013.04
Repiso, R. (2019). Métricas a Nivel de Artículo, las revistas deben colaborar con la causa. Retrieved from https://bit.ly/2E7taHS
García-Peñalvo, F. J. (2015). A reflection checkpoint. Education in the Knowledge Society, 16(3), 6-18. doi:10.14201/eks2015163618
García-Peñalvo, F. J. (2018). Identidad digital como investigadores. La evidencia y la transparencia de la producción científica. Education in the Knowledge Society, 19(2), 7-28. doi:10.14201/eks2018192728
García-Peñalvo, F. J. (2019). Las dimensiones de la identidad digital de un investigador. Paper presented at the III Jornadas Investigación e Innovación Educativa, Albacete, España. https://bit.ly/34cIjlO
García-Peñalvo, F. J., Fidalgo-Blanco, Á., Sein-Echaluce, M. L., & Tricas García, F. (2019). La Presencia del Investigador en el Ecosistema Digital de la Ciencia Abierta. In M. L. Sein-Echaluce Lacleta, Á. Fidalgo-Blanco, & F. J. García-Peñalvo (Eds.), Actas del V Congreso Internacional sobre Aprendizaje, Innovación y Competitividad. CINAIC 2019 (9-11 de Octubre de 2019, Madrid, España) (pp. 498-503). Zaragoza, Spain: Servicio de Publicaciones Universidad de Zaragoza.
García-Peñalvo, F. J., Martínez-Abad, F., & García-Carrasco, J. (2019). Twentieth Anniversary of EKS Journal. Education in the Knowledge Society, 20, 1. doi:10.14201/eks2019_20_a1
Hoorn, E. (2014). Diamond open access and open peer review: An analysis of the role of copyright and librarians in the support of a shift towards open access in the legal domain. European Journal of Current Legal Issues, 20(1)
Kelly, J. M. (2013). Greeen, gold, and diamond?: A short primer on open access. Retrieved from https://bit.ly/35EXG7l
Lin, J., & Fenner, M. (2013). Altmetrics in evolution: Defining and redefining the ontology of article-level metrics. Information Standards Quarterly, 25, 20–26. doi:10.3789/isqv25no2.2013.04
Repiso, R. (2019). Métricas a Nivel de Artículo, las revistas deben colaborar con la causa. Retrieved from https://bit.ly/2E7taHS
García-Peñalvo, F. J. (2020). EKS Challenges for 2020. Education in The Knowledge Society, 21, 8. https://doi.org/10.14201/eks.22375
Most read articles by the same author(s)
- Francisco José García-Peñalvo, La percepción de la Inteligencia Artificial en contextos educativos tras el lanzamiento de ChatGPT: disrupción o pánico , Education in The Knowledge Society: Vol. 24 (2023)
- Francisco José García-Peñalvo, Alfredo Corell, Víctor Abella-García, Mario Grande, Online Assessment in Higher Education in the Time of COVID-19 , Education in The Knowledge Society: Vol. 21 (2020)
- Francisco José García-Peñalvo, Antonio Miguel Seoane Pardo, An updated review of the concept of eLearning. Tenth anniversary , Education in The Knowledge Society: Vol. 16 No. 1 (2015)
- Francisco José García-Peñalvo, Developing robust state-of-the-art reports: Systematic Literature Reviews , Education in The Knowledge Society: Vol. 23 (2022)
- Francisco José García-Peñalvo, Digital Transformation in the Universities: Implications of the COVID-19 Pandemic , Education in The Knowledge Society: Vol. 22 (2021)
- Francisco José García-Peñalvo, An up-to-date survey of e-learning systems , Education in The Knowledge Society: Vol. 6 No. 2 (2005)
- Francisco José García-Peñalvo, Digital Identity as Researchers. The Evidence and Transparency of Scientific Production , Education in The Knowledge Society: Vol. 19 No. 2 (2018)
- Francisco José García-Peñalvo, Map of trends in educational innovation , Education in The Knowledge Society: Vol. 16 No. 4 (2015)
- Francisco José García-Peñalvo, Generative Artificial Intelligence and Education , Education in The Knowledge Society: Vol. 25 (2024)
- Francisco Michavila, Jorge M. Martínez, Martín Martín-González, Francisco José García-Peñalvo, Juan Cruz-Benito, Employability of University Graduates in Spain. OEEU Project , Education in The Knowledge Society: Vol. 19 No. 1 (2018)
Downloads
Download data is not yet available.
+
−