Razón «débil» y Educación «light»
Resumen The «strong» reason, which characterises the theocentric and anthropological philosophical systems of the middle ages and modernity, has been broken faced with the «un-reason» seen in the disasters of manking: war, hunger, armaments, social inequality... In consequence «weak» reason which belongs to the postmodernity is now prevalent in a large part of our society. Ontological fragmentation and «weak» thought have engendered a new way of living whose influence is seen in education which is based on relativism and individualism. The causes of this change and its positive and negative aspects are critically analyzed in this article.
- Referencias
- Cómo citar
- Del mismo autor
- Métricas
Gervilla Castillo, E. (2009). Razón «débil» y Educación «light». Teoría De La Educación. Revista Interuniversitaria, 6. https://doi.org/10.14201/3035
Artículos más leídos del mismo autor/a
- Enrique Gervilla Castillo, La tiranía de la belleza, un problema educativo hoy. La estética del cuerpo como valor y como problema , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 14 (2002)
- Petra María Pérez Alonso-geta, P. Cánovas Leonhardt, Enrique Gervilla Castillo, Valores, actitudes y competencias básicas del alumno en la enseñanza obligatoria , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 11 (1999)
- Enrique Gervilla Castillo, El cuerpo como valor educativo: la postmodernidad frente al cristianismo , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 11 (1999)
- Enrique Gervilla Castillo, SANTOS GÓMEZ, M. «La educación como búsqueda. Filosofía y pedagogía». Madrid: Biblioteca Nueva, 2008 , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 22 Núm. 2 (2010)
Descargas
Los datos de descargas todavía no están disponibles.
+
−