La educación moral en la infancia y adolescencia
Resumen In this paper, the necessity for a moral education in childhood and adolescence is emphasized, and an exposition of its basic guidelines is presented: the learning of social skills/competences throughout cooperative learning and self-government in the classroom; the use of moral dilemmas and the clarification of values; the establishment of a respectful and dialoguing atmosphere in the family. All these guidelines are presented as adequate resources for a moral education in childhood and adolescence.
- Referencias
- Cómo citar
- Del mismo autor
- Métricas
Ortega Ruiz, P., & Mínguez Vallejos, R. (2009). La educación moral en la infancia y adolescencia. Teoría De La Educación. Revista Interuniversitaria, 4. https://doi.org/10.14201/2964
Artículos más leídos del mismo autor/a
- Pedro Ortega Ruiz, Ramón Mínguez Vallejos, El reto de la educación intercultural , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 9 (1997)
- José Antonio Jordán, Pedro Ortega Ruiz, Ramón Mínguez Vallejos, Educación intercultural y sociedad plural , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 14 (2002)
- Pedro Ortega Ruiz, Eduardo Romero Sánchez, La experiencia de las víctimas en el discurso pedagógico , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 25 Núm. 1 (2013)
- Pedro Ortega Ruiz, Ramón Mínguez Vallejos, Actitudes hacia el hecho multicultural , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 3 (1991)
Descargas
Los datos de descargas todavía no están disponibles.
+
−