The History of Pedagogy at the University of Barcelona: a program of the subject, for the year 1958-59, that Joaquín Carreras Artau taught
Abstract The History of the Pedagogy of teacher Carreras Artau, at the University of Barcelona, as explained in 1958, meets the key criteria in Franco’s Spain, and idealistic positions in close dependence on the philosophy and history.
- Referencias
- Cómo citar
- Del mismo autor
- Métricas
Moreu Calvo, Ángel C., & Vilanou Torrano, C. (2012). The History of Pedagogy at the University of Barcelona: a program of the subject, for the year 1958-59, that Joaquín Carreras Artau taught. Historia De La Educación, 30, 287–306. Retrieved from https://revistas.usal.es/tres/index.php/0212-0267/article/view/9146
Most read articles by the same author(s)
- Conrad Vilanou Torrano, Hygiene, sport and humanism in the Spanish Renaissance , Historia de la Educación: Vol. 28 (2009): Cuerpo, higiene, educación e historia
- Isabel Vilafranca Manguán, Conrad Vilanou Torrano, Italian Catholic pedagogy: between positivism and neo-idealism. Notes on his presence in Spain (1870-1968) , Historia de la Educación: Vol. 39 (2020): Contributions to the History of Mathematics Education
- Raquel Cercós I Raichs, Conrad Vilanou Torrano, Francis Scott Fitzgerald, between pedagogical puritanism and postmodern morality , Historia de la Educación: Vol. 37 (2018): Movimientos sociales y educación
- Jordi García Farrero, Isabel Vilafranca Manguán, Conrad Vilanou Torrano, Between Berlin (1810) and Frankfurt (1920): From the Humboldtian University to the Freie Jüdische Lehrhaus , Historia de la Educación: Vol. 34 (2015): University: Senses, Transformations and Challenges
- Conrad Vilanou Torrano, BERNAL MARTÍNEZ DE SORIA, Aurora: «Educación del carácter/'Educación moral Propuestas educativas de Aristóteles y Rousseau». Pamplona: Eunsa, 1998. , Historia de la Educación: Vol. 20 (2001): La educación popular en los siglos XIX y XX
- Conrad Vilanou Torrano, El humanismo de Eiximenis: saber, ciudad y cortesía = Eiximenis’ Humanism: Knowledge, city and courtesy , Historia de la Educación: Vol. 31 (2012): Humanism and educational renovation: a mayeutica for the western man
- Conrad Vilanou Torrano, GADAMER, H. G.: «La educación es educarse». Barcelona: Paidós, 2000; GRONDIN, J.: «Hans-Georg Gadamer: una biografía». Barcelona: Herder, 2000. , Historia de la Educación: Vol. 20 (2001): La educación popular en los siglos XIX y XX
- Monserrat Payá Sánchez, Conrad Vilanou Torrano, Alberto Bonet and his study on the moral conscience of the child (1927): A propos of the first works on moral education at the University of Barcelona , Historia de la Educación: Vol. 35 (2016): Espacios e intersecciones: religión y educación en escenarios canadienses y europeos
- Miguel Angel Betancor, Conrad Vilanou Torrano, Party, gymnastics and republic: Spartan vision on three national patterns of physical education (Plato, Rousseau and the revolutionary Jacobinism) , Historia de la Educación: Vol. 14 (1995): (Vol. 14-15) Historia de la educación física
- Raquel Cercós, Ángel C. Moreu Calvo, The subversion of the gentleman. Body and beauty in Victorian ethos , Historia de la Educación: Vol. 32 (2013): La estética, entre la historia y la pedagogía
Downloads
Download data is not yet available.
+
−