Concepción Sainz-Amor: Wien, laboratory of Pedagogy
- Referencias
- Cómo citar
- Del mismo autor
- Métricas
Vilafranca Manguán, I., & Vilanou Torrano, C. (2013). Concepción Sainz-Amor: Wien, laboratory of Pedagogy. Historia De La Educación, 20, 449–465. Retrieved from https://revistas.usal.es/tres/index.php/0212-0267/article/view/10962
Most read articles by the same author(s)
- Conrad Vilanou Torrano, Hygiene, sport and humanism in the Spanish Renaissance , Historia de la Educación: Vol. 28 (2009): Cuerpo, higiene, educación e historia
- Isabel Vilafranca Manguán, Conrad Vilanou Torrano, Italian Catholic pedagogy: between positivism and neo-idealism. Notes on his presence in Spain (1870-1968) , Historia de la Educación: Vol. 39 (2020): Contributions to the History of Mathematics Education
- Raquel Cercós I Raichs, Conrad Vilanou Torrano, Francis Scott Fitzgerald, between pedagogical puritanism and postmodern morality , Historia de la Educación: Vol. 37 (2018): Movimientos sociales y educación
- Jordi García Farrero, Isabel Vilafranca Manguán, Conrad Vilanou Torrano, Between Berlin (1810) and Frankfurt (1920): From the Humboldtian University to the Freie Jüdische Lehrhaus , Historia de la Educación: Vol. 34 (2015): University: Senses, Transformations and Challenges
- Conrad Vilanou Torrano, BERNAL MARTÍNEZ DE SORIA, Aurora: «Educación del carácter/'Educación moral Propuestas educativas de Aristóteles y Rousseau». Pamplona: Eunsa, 1998. , Historia de la Educación: Vol. 20 (2001): La educación popular en los siglos XIX y XX
- Monserrat Payá Sánchez, Conrad Vilanou Torrano, Alberto Bonet and his study on the moral conscience of the child (1927): A propos of the first works on moral education at the University of Barcelona , Historia de la Educación: Vol. 35 (2016): Espacios e intersecciones: religión y educación en escenarios canadienses y europeos
- Conrad Vilanou Torrano, El humanismo de Eiximenis: saber, ciudad y cortesía = Eiximenis’ Humanism: Knowledge, city and courtesy , Historia de la Educación: Vol. 31 (2012): Humanism and educational renovation: a mayeutica for the western man
- Conrad Vilanou Torrano, GADAMER, H. G.: «La educación es educarse». Barcelona: Paidós, 2000; GRONDIN, J.: «Hans-Georg Gadamer: una biografía». Barcelona: Herder, 2000. , Historia de la Educación: Vol. 20 (2001): La educación popular en los siglos XIX y XX
- Miguel Angel Betancor, Conrad Vilanou Torrano, Party, gymnastics and republic: Spartan vision on three national patterns of physical education (Plato, Rousseau and the revolutionary Jacobinism) , Historia de la Educación: Vol. 14 (1995): (Vol. 14-15) Historia de la educación física
- Ángel C. Moreu Calvo, Conrad Vilanou Torrano, The History of Pedagogy at the University of Barcelona: a program of the subject, for the year 1958-59, that Joaquín Carreras Artau taught , Historia de la Educación: Vol. 30 (2011): Africa’s education systems at the edge of decolonization. Continuities and ruptures.
Similar Articles
- José Ramón Bertomeu Sánchez, Mar Cuenca Lorente, Antonio García Belmar, Josep Simon Castel, Scientific instrument collections in nineteenth-century Spanish secondary schools , Historia de la Educación: Vol. 30 (2011): Africa’s education systems at the edge of decolonization. Continuities and ruptures.
- Helena Vales-Villamarín Navarro, Invisibility of the Mexican woman in the mid-18th century documents (the Colony of New Santander) , Historia de la Educación: Vol. 37 (2018): Movimientos sociales y educación
- Agustín Vivas Moreno, Francisco González Lozano, Guadalupe Pérez Ortiz, Analysis of the documentary series for the study of the history of education in the historical files of seminars: the example of the file of the seminar San Atón of Badajoz , Historia de la Educación: Vol. 35 (2016): Espacios e intersecciones: religión y educación en escenarios canadienses y europeos
- José María Hernández Díaz, FRAILE GIL, José Manuel: «Amas de cría. Catalogo de exposición». Madrid: Centro de Documentación Etnográfica sobre Cantabria, 2000. , Historia de la Educación: Vol. 20 (2001): La educación popular en los siglos XIX y XX
- HERI Índice, Índice / Contents , Historia de la Educación: Vol. 26 (2007): Historia de la educación de las mujeres
- José Santos Puerto, Situación escolar de Tenerife en 1816-1818, de acuerdo con el informe Persiva-Villanueva realizado para la Real Audiencia en cumplimiento de Real Orden comunicada por Puig Samper , Historia de la Educación: Vol. 26 (2007): Historia de la educación de las mujeres
- José Manuel Alfonso Sánchez, Laura Sánchez Blanco, Las mujeres del nacional-sindicalismo. Poder y rivalidad entre Pilar Primo de Rivera y Mercedes Sanz Bachiller , Historia de la Educación: Vol. 27 (2008): Educación y construcción de identidades nacionales
- Oficina Conocimiento Abierto, Documentación e información , Historia de la Educación: Vol. 1 (1982): La educación en España durante la Restauración (1875-1931)
- Oficina Conocimiento Abierto, Documentación e información , Historia de la Educación: Vol. 2 (1983): Innovaciones educativas en la España del siglo XIX
- Oficina Conocimiento Abierto, Documentación e informaciones , Historia de la Educación: Vol. 3 (1984): Historia de las universidades y de la educación superior en España
You may also start an advanced similarity search for this article.
Downloads
Download data is not yet available.
+
−