The role of medical humanities in the education of healthcare professionals in the twenty?first century
- Referencias
- Cómo citar
- Del mismo autor
- Métricas
Aguilar Fleitas B. Humanidades médicas. Su vigencia para la práctica clínica. Rev Urug Cardiol. 2014;29(2):169-72.
Ahlzén R. Medical humanities ? arts and humanistic science. Med Health Care Philos. 2007;10(4):385-93.
Fundación Dr. Antonio Esteve. Workshop. Soft skills in medical education: The role of medical humanities in the twenty-first century.
Gracia D. El sentido de las humanidades médicas. Jano. 2006 (22?28 septiembre);(1620):60-1.
Guardiola E, Baños JE. “Del médico que no sabe más que Medicina…” o la publicación de artículos no médicos en revistas médicas. Rev Med Cine. 2016;12(4):193-5.
Kattow M. Humanidades médicas: ¿decorativas o substantivas? El caso de literatura y medicina. Rev Bras Educ Med. 2014;31(1):293-8.
Lázaro J. los múltiples valores de la práctica clínica: las humanidades médicas. Rev Clin Esp. 2013;213(6):309-11.
Moreto G, González Blasco P, Piñero A. Reflexiones sobre la deshumanización de la educación médica: empatía, emociones y posibles recursos pedagógicos para la educación afectiva del estudiante de medicina. Educ Med. 2017. En prensa.
Pacheco Guevara R. La formación en valores del futuro médico. Educ Med. 2017;18(2):81-2.
Romero Leguizamón CR. ¿Medicina: arte o ciencia? Una reflexión sobre las artes en la educación médica. Educ Med. 2017. En prensa.
Sánchez González MA. El humanismo y la enseñanza de las humanidades médicas. Educ Med. 2017;18(3):212-8.
Sánchez Martín MM. Humanidades médicas: integrar arte y ciencia en medicina. Rev Esp Cir Osteoart. 214;49(260):187-96.
Ahlzén R. Medical humanities ? arts and humanistic science. Med Health Care Philos. 2007;10(4):385-93.
Fundación Dr. Antonio Esteve. Workshop. Soft skills in medical education: The role of medical humanities in the twenty-first century.
Gracia D. El sentido de las humanidades médicas. Jano. 2006 (22?28 septiembre);(1620):60-1.
Guardiola E, Baños JE. “Del médico que no sabe más que Medicina…” o la publicación de artículos no médicos en revistas médicas. Rev Med Cine. 2016;12(4):193-5.
Kattow M. Humanidades médicas: ¿decorativas o substantivas? El caso de literatura y medicina. Rev Bras Educ Med. 2014;31(1):293-8.
Lázaro J. los múltiples valores de la práctica clínica: las humanidades médicas. Rev Clin Esp. 2013;213(6):309-11.
Moreto G, González Blasco P, Piñero A. Reflexiones sobre la deshumanización de la educación médica: empatía, emociones y posibles recursos pedagógicos para la educación afectiva del estudiante de medicina. Educ Med. 2017. En prensa.
Pacheco Guevara R. La formación en valores del futuro médico. Educ Med. 2017;18(2):81-2.
Romero Leguizamón CR. ¿Medicina: arte o ciencia? Una reflexión sobre las artes en la educación médica. Educ Med. 2017. En prensa.
Sánchez González MA. El humanismo y la enseñanza de las humanidades médicas. Educ Med. 2017;18(3):212-8.
Sánchez Martín MM. Humanidades médicas: integrar arte y ciencia en medicina. Rev Esp Cir Osteoart. 214;49(260):187-96.
Guardiola, E., & Baños, J. E. (2017). The role of medical humanities in the education of healthcare professionals in the twenty?first century. Journal of Medicine and Movies, 13(4), 155–157. Retrieved from https://revistas.usal.es/cinco/index.php/medicina_y_cine/article/view/17196
Most read articles by the same author(s)
- Miranda Rico, Elena Guardiola, Josep E Baños, Felipe Trigo: a physician writer (almost) forgotten , Journal of Medicine and Movies: Vol. 16 No. 3 (2020)
- Elena Guardiola, Josep E Baños, What happens when we read a book (and its effect on our life) , Journal of Medicine and Movies: Vol. 14 No. 1 (2018)
- Elena Guardiola, Josep-E Baños, From reading, knowledge is born: reading in Spanish sayings , Journal of Medicine and Movies: Vol. 15 No. 2 (2019)
- Elena Guardiola, Josep E. Baños, La lectura ¿influye en nuestra salud? , Journal of Medicine and Movies: Vol. 13 No. 1 (2017)
- Elena Guardiola, Josep-Eladi Baños, Santiago Ramón y Cajal, his world seen at 80 and the joys of reading , Journal of Medicine and Movies: Vol. 18 No. 1 (2022)
- Josep E Baños, Elena Guardiola, Medicine in the literary work of José Luis Sampedro , Journal of Medicine and Movies: Vol. 13 No. 4 (2017)
- Josep?E Baños, Elena Guardiola, El cuándo, dónde y cómo de la literatura en los estudios de medicina: algo más que jugar con los adverbios , Journal of Medicine and Movies: Vol. 11 No. 2 (2015)
- Josep-E. Baños, Elena Guardiola, Medicina y Literatura: el valor de las palabras , Journal of Medicine and Movies: Vol. 11 No. 1 (2015)
- Josep-E Baños, Elena Guardiola, In the bicentenary of Frankenstein; or, The Modern Prometheus: Much more than a gothic horror novel , Journal of Medicine and Movies: Vol. 14 No. 3 (2018)
- Elena Guardiola, Josep E. Baños, Teach, and learn, to read at the University? , Journal of Medicine and Movies: Vol. 14 No. 2 (2018)
Similar Articles
- Pablo G. Blasco, Maria Auxiliadora C. de Benedetto, Marcelo R. Levites, Graziela Moreto, Cinema in times of the pandemic COVID: movies helping to moderate emotions and supporting the health team , Journal of Medicine and Movies: Vol. 16 No. e (2020)
- Jorge Pérez, The impact of the Journal of Medicine and the Movies in Health Sciences Education , Journal of Medicine and Movies: Vol. 19 No. 4 (2023)
- Mirelna Mendoza Ruiz, Daniel Sebastián García Torres, Yeni Elena Cardero González, Rosandra Díaz Suárez, With two who love each other , Journal of Medicine and Movies: Vol. 17 No. 4 (2021)
- Claudio Hidalgo-Cantabrana, Agustín Hidalgo, Snapshot of university assignments through autobiographies, memoirs and other literary texts , Journal of Medicine and Movies: Vol. 18 No. 3 (2022)
- Agustín Hidalgo Balsera, Humanization of medicine in times of COVID-19 , Journal of Medicine and Movies: Vol. 18 No. 1 (2022)
You may also start an advanced similarity search for this article.
Downloads
Download data is not yet available.
+
−