Films and nursing education
Abstract The purpose of this paper is to provide some ideas about the importance of film, with it’s audiovisual narrative, in the nursing education. The use of films during teaching gives the posibility to increase the construction of a professional view.The nursing carreer of Isalud University of Argentina is founded a sistematic work with cinematographic support. In this case are presented different ways of work with cinematographic support in a curricular space of Fundamentals of Nursing of the career of a professional Nurse of the Isalud University.
- Referencias
- Cómo citar
- Del mismo autor
- Métricas
Bruner J. La educación, puerta de la cultura. Madrid: Aprendizaje?Visor; 1997.
Cappelletti G, Sabelli MJ, Tenutto M. ¿Se puede enseñar mejor? Acerca de la relación entre el cine y la enseñanza. Rev Med Cine [Internet]. 2007; 3(3):87?91. Disponible en: http://revistamedicinacine.usal.es/index.php/volumenes/volu? men3/num3/493
Jackson P. La vida en las aulas. 2ª.ed. Madrid: Morata; 1991.
Eisner E. El ojo ilustrado. 1ª.ed. Barcelona: Paidós; 1998.
Avila R. La observación, una palabra para desbaratar y re?significar: Hacia una epistemología de la observación. Revista de Epistemología de Ciencias Sociales [Internet]. 2004. [Consultado el x de x de 2014]. Disponible en: http://www.facso.uchile.cl/publicaciones/moebio/21/avila.htm
Kérouac S, Pepin J, Ducharme F, Duquette A, Major F. El pensamiento Enfermero. Barcelona: Masson; 1996.
Everston CM, Green JL. La observación como indagación y como método. En: Wittrock MC, compilador. La investigación de la enseñanza. Métodos cualitativos y de observación. Madrid: Paidós?Educador; 1989.
Collière MF. Soigner… le premier art de la vie. Paris: InterEditions; 1996.
Mayeroff M. On Caring. New York: Harper & Row, Publishers; 1971.
Kübler Ross, E. Sobre la Muerte y los Moribundos, Alivio del Sufrimiento Psicológico 4ª ed. Barcelona: Ed. Grijalbo; 1994.
Cappelletti G, Sabelli MJ, Tenutto M. ¿Se puede enseñar mejor? Acerca de la relación entre el cine y la enseñanza. Rev Med Cine [Internet]. 2007; 3(3):87?91. Disponible en: http://revistamedicinacine.usal.es/index.php/volumenes/volu? men3/num3/493
Jackson P. La vida en las aulas. 2ª.ed. Madrid: Morata; 1991.
Eisner E. El ojo ilustrado. 1ª.ed. Barcelona: Paidós; 1998.
Avila R. La observación, una palabra para desbaratar y re?significar: Hacia una epistemología de la observación. Revista de Epistemología de Ciencias Sociales [Internet]. 2004. [Consultado el x de x de 2014]. Disponible en: http://www.facso.uchile.cl/publicaciones/moebio/21/avila.htm
Kérouac S, Pepin J, Ducharme F, Duquette A, Major F. El pensamiento Enfermero. Barcelona: Masson; 1996.
Everston CM, Green JL. La observación como indagación y como método. En: Wittrock MC, compilador. La investigación de la enseñanza. Métodos cualitativos y de observación. Madrid: Paidós?Educador; 1989.
Collière MF. Soigner… le premier art de la vie. Paris: InterEditions; 1996.
Mayeroff M. On Caring. New York: Harper & Row, Publishers; 1971.
Kübler Ross, E. Sobre la Muerte y los Moribundos, Alivio del Sufrimiento Psicológico 4ª ed. Barcelona: Ed. Grijalbo; 1994.
Gabriela Felippa, M., Livia Mansilla, S., Sampayo, R., Gabriela Sabelli, M. J., Capul, L., Reboredo De Zambonini, S., & Zaracho, V. (2015). Films and nursing education. Journal of Medicine and Movies, 11(1), 34–40. Retrieved from https://revistas.usal.es/cinco/index.php/medicina_y_cine/article/view/13499
Most read articles by the same author(s)
- María Gabriela Felippa, Rosa Isabel Osorio Delgado, María José Gabriela Sabelli, Silvia Reboredo De Zambonini, Films and Teaching of Maternal?Child Nursing: A Bridge to the Contents , Journal of Medicine and Movies: Vol. 11 No. 3 (2015)
Downloads
Download data is not yet available.
+
−