Álvarez Nogal, C. (2022). El banquero real. Bartolomé Spínola y Felipe IV. Madrid: Turner Publicaciones S.L.
- Referencias
- Cómo citar
- Del mismo autor
- Métricas
Esteban Estríngana, A. (2023). Álvarez Nogal, C. (2022). El banquero real. Bartolomé Spínola y Felipe IV. Madrid: Turner Publicaciones S.L. Studia Historica: Historia Moderna, 45(1), 440–446. Retrieved from https://revistas.usal.es/uno/index.php/Studia_Historica/article/view/31364
Most read articles by the same author(s)
- Alicia Esteban Estríngana, «To Give Law to Others», and to emancipate yourself from it: Assessing Hegemony during the Two Wars of Flanders (1635-1646) , Studia Historica: Historia Moderna: Vol. 41 No. 1 (2019): Report: Europe and the Hispanic Monarchy Faced with the Change of Hegemony (1635-1659)
- Alicia Esteban Estríngana, Aggregating territories, integrating elites. The Southern Netherlands and the Monarchy of Philip III (1598-1621) , Studia Historica: Historia Moderna: Vol. 32 (2010): Hacienda y Economía en la Corona de Castilla en el Siglo XVII
Similar Articles
- Mª Dolores Herrero Fernández-Quesada, Díaz Paredes, Aitor. (2022). Almansa. 1707 y el triunfo borbónico en España. Madrid, Desperta Ferro Ediciones , Studia Historica: Historia Moderna: Vol. 45 No. 1 (2023): For what Reason and for what Purpose Should we Teach Early Modern History?
- Raúl Ruiz Álvarez, Ortega del Cerro, P. e Hidalgo Fernández, F. (Eds.) (2021), Entre venturas y desdichas. Trayectorias familiares en el ocaso del Antiguo Régimen (siglos XVIII-XIX). Madrid: Sílex, 330 pp. , Studia Historica: Historia Moderna: Vol. 45 No. 1 (2023): For what Reason and for what Purpose Should we Teach Early Modern History?
- Carmen Sanz Ayán, Ruiz Ibáñez, J. J. (2022). Hispanofilia. Los tiempos de la hegemonía española. Madrid, Fondo de Cultura Económica , Studia Historica: Historia Moderna: Vol. 45 No. 1 (2023): For what Reason and for what Purpose Should we Teach Early Modern History?
- Asunción Retortillo Atienza, Melón Jiménez, M. Á. (2022). España en la Guerra de los Siete Años. La campaña imposible de Portugal y el Ejército de Prevención, 1761-1764. Madrid: Sílex Ediciones, 758 pp. , Studia Historica: Historia Moderna: Vol. 45 No. 1 (2023): For what Reason and for what Purpose Should we Teach Early Modern History?
- Miguel L. López-Guadalupe Muñoz, Ruiz-Berdejo Beato, A. (2022). La Hermandad de la Vera Cruz de Sevilla en el siglo XVII. Aspectos sociales y económicos a través del análisis de sus libros de hermanos. Sevilla: Diputación de Sevilla, 228 pp. , Studia Historica: Historia Moderna: Vol. 45 No. 1 (2023): For what Reason and for what Purpose Should we Teach Early Modern History?
- Hilario Casado Alonso, Jiménez-Montes, G. (2022), A dissimulated Trade. Northern European Timber Merchants in Seville (1574-1598). Leiden: Brill, 260 pp. , Studia Historica: Historia Moderna: Vol. 45 No. 1 (2023): For what Reason and for what Purpose Should we Teach Early Modern History?
- David González Cruz, Iglesias Rodríguez, J. J., García Bernal, J. J. y Melero Muñoz, I. M. (coords.) (2022), Ciudades y puertos de Andalucía en un Atlántico global, siglo XVI-XVIII. Sevilla: Editorial Universidad de Sevilla, 521 pp. , Studia Historica: Historia Moderna: Vol. 45 No. 1 (2023): For what Reason and for what Purpose Should we Teach Early Modern History?
- Francisco J. Moreno Díaz del Campo, Cantos Valverde, F. J. (2021), La represión inquisitorial sobre los moriscos de Gea de Albarracín. Valencia: Publicacions de la Universitat de València-Editorial Universidad de Granada-Servicio de Publicaciones de la Universidad de Zaragoza , Studia Historica: Historia Moderna: Vol. 45 No. 1 (2023): For what Reason and for what Purpose Should we Teach Early Modern History?
- Jesús Ricardo Córdoba Perozo, Aguilar Perdomo, M. R. (2022), Jardines en tiempos de los Austrias. De la ficción caballeresca a la realidad nobiliaria. Madrid: Centro de Estudios Europa Hispánica, 496 pp. , Studia Historica: Historia Moderna: Vol. 45 No. 1 (2023): For what Reason and for what Purpose Should we Teach Early Modern History?
- Bernard Vincent, Pomara, B. (2022), Refugiados, Los moriscos e Italia. Granada: Comares, 359 pp. , Studia Historica: Historia Moderna: Vol. 45 No. 1 (2023): For what Reason and for what Purpose Should we Teach Early Modern History?
You may also start an advanced similarity search for this article.
Downloads
Download data is not yet available.
+
−