El estatuto epistemológico de la animación sociocultural
Abstract Intervention is the nucleus of the Socio Cultural Animation; processes that, because of it's basis, destination and aims, are social and cultural action. The diferenciaton between physical-natural technology and socialhumanistic technology leads us to point out that SCA's nature is from the second, making concrete the tipology of knowledge in wich it is based on. We conclude with our own conceptual analysis and with a characterization of SCA as one of the diferent technologies of Social Education.
- Referencias
- Cómo citar
- Del mismo autor
- Métricas
úcar, X. (2009). El estatuto epistemológico de la animación sociocultural. Teoría De La Educación. Revista Interuniversitaria, 6. https://doi.org/10.14201/3037
Most read articles by the same author(s)
- Xavier úcar, Teoría y práctica de la animación teatral como modalidad de educación no formal , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 11 (1999)
- Xavier úcar, La animación teatral: los procesos de evaluación de intervenciones socioculturales implementadas por medio de técnicas y elementos teatrales , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 5 (1993)
Downloads
Download data is not yet available.
+
−