Bibliometric analysis of Spanish journals of education indexed in Journal Citation Report. Scientific production and controversial elements
Abstract This article presents a bibliometric analysis of the Spanish journals of education included in 2010 in Journal Citation Report. These journals are Revista Española de Pedagogía, Infancia y Aprendizaje, Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria, Revista de Psicodidáctica and Comunicar: Revista Científica de Comunicación y Educación. Our research focuses on two fundamental elements: first, general data given by the studied journals; second, controversial elements where more arguments arise between experts in scientific journals: the level of inbreeding, the research financing and the degree of internationalization of each journal. Finally, it presents some reflections which can illuminate the current situation of some of the most relevant journals of education in Spain.
- Referencias
- Cómo citar
- Del mismo autor
- Métricas
López Gómez, E., Fuentes, J. L., & Luque, D. (2013). Bibliometric analysis of Spanish journals of education indexed in Journal Citation Report. Scientific production and controversial elements. Teoría De La Educación. Revista Interuniversitaria, 24(1), 183–217. https://doi.org/10.14201/10337
Most read articles by the same author(s)
- Ernesto López Gómez, Linking Research and Teaching at the University: Teaching Research Nexus , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 27 No. 2 (2015)
- Gonzalo Jover, María del Rosario González Martín, Juan Luis Fuentes, Exploring new ways of media construction of citizenship in schools: from «Antigone» to transmedia storytelling , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 27 No. 1 (2015): Ethic-Civic Learning in Virtual Environments
- Francisco Esteban, Juan Luis Fuentes, Virtual university education: a reflection on cultivation of the virtues , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 27 No. 1 (2015): Ethic-Civic Learning in Virtual Environments
- Juan Luis Fuentes, ARANGUREN ECHEVARRÍA, J. (2014) «En honor a la verdad». Logroño: Universidad Internacional de La Rioja. , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 26 No. 2 (2014)
- José Antonio Ibáñez-Martín, Juan Luis Fuentes, A pluralistic reflection on the ethical and civic technologically mediated learning , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 27 No. 1 (2015): Ethic-Civic Learning in Virtual Environments
- Juan Luis Fuentes, GIL CANTERO, F. y REYERO GARCÍA, D. (eds.) (2015) Educar en la universidad de hoy. Propuestas para la renovación de la vida universitaria. Madrid, Encuentro. , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 27 No. 2 (2015)
- David Luque, Gil Cantero, F. y ReyeroGarcía, D. (coords.): «Libro homenaje al profesor José Antonio Ibáñez-Martín Mellado». (Madrid, Biblioteca Online), 2012. , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 24 No. 2 (2012)
Downloads
Download data is not yet available.
+
−