Reflexiones en torno a la consideración pedagógica de la educación 'formal', 'no formal' e 'informal'
Resumen In this article, the author pretends -as already insinuates the proper title- to reflect upon the next points: a) the mutual relation between 'formal', 'no-formal' and 'informal' education; b) to question the proper concept of 'informal education'; c) to realize some epistemological considerations about the repercussions that the amplification of this object of knowledge can have on pedagogy, in its quality of science with a minimal proper entity; It's on these two last aspects of this article, that really falls the principal weigth or effort of this study.
- Referencias
- Cómo citar
- Del mismo autor
- Métricas
Jordán, J. A. (2009). Reflexiones en torno a la consideración pedagógica de la educación ’formal’, ’no formal’ e ’informal’. Teoría De La Educación. Revista Interuniversitaria, 5. https://doi.org/10.14201/2999
Artículos más leídos del mismo autor/a
- José Antonio Jordán, Pedro Ortega Ruiz, Ramón Mínguez Vallejos, Educación intercultural y sociedad plural , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 14 (2002)
- José Antonio Jordán, Potencialidad formativa de la lectura de textos fenomenológicos desde la perspectiva de Van Manen , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 20 (2008)
- José Antonio Jordán, Influencia del profesorado en la integración escolar del alumnado minoritario , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 12 (2000)
Descargas
Los datos de descargas todavía no están disponibles.
+
−