Pertinencia del análisis de la película «Contagio» (2011) en el aprendizaje de la metodología clínica y epidemiológica en medicina
Contenido principal del artículo
Resumen
Palabras clave:
Descargas
Detalles del artículo
Citas
Baker A. Global Cinema and Contagion. Film Quart. 2013;66(3):5‐14.
Colt H. Movies and Medical Ethics. En: Macneill P, editor. Ethics and the Arts. Heidelberg: Springer; 2014. p. 67‐78.
Darbyshire D, Baker P. A systematic review and thematic analysis of cinema inmedical education. Med Humanit. 2012;38(1):28‐33.
Díaz Membrives M, Icart Isern MT, López Matheu MC. Literature review: Useof commercial films as a teaching resource for health sciences students. Nurse Educ Today. 2016;36:264‐7.
Dillon GL. An Essential Classroom Resourc. Science Fiction Studies. 2015;42(1):191‐3.
Dixon DP, Jones JP. The tactile topologies of Contagion. Trans Inst Br Geogr.2015;40(2):223‐34.
Ferrer Ventosa R. Infección controlada. Maneras de representar el estado deexcepción en el cine de pandemias. Laocoonte Revista de Estética y Teoría de las Artes. 2015;2(2):189‐205.
Fram SM. The Constant Comparative Analysis Method Outside of Grounded Theory. Qualitative Report. 2013;18:1.
García Sánchez JE, Fresnadillo Martínez MJ, García Sánchez E. El cine en la docencia de las enfermedades infecciosas y la microbiología clínica. Enferm Infecc Microbiol Clin. 2002; 20(8): 403‐406.
García Sánchez JE, García Sánchez E. Infecciones en 35 m/m (2011). Rev Med Cine [Internet]. 2013; 9(3): 137‐144.
Haan‐Bosch M, Gómez‐Tomás Á, Baños J, Farré M. Dallas Buyers Club (2013): la investigación clínica con fármacos durante la epidemia del sida de los años 80 Rev Med Cine [Internet]. 2015; 11(2):73‐81.
Hojat M, Axelrod D, Spandorfer J, Mangione S. Enhancing and sustaining empa‐thy in medical students. Med Teach. 2013;35(12):996‐1001.
Icart‐Isern MT. Metodología de la investigación y cine comercial: claves de una experiencia docente. Educ méd. 2008;11(1):13‐8.
Krisberg K. New movie puts public health, infectious disease in spotlight: Behind the scenes of ‘Contagion’. The Nation’s Health. 2011;41(7):1‐10.
Lederer SE. The Picture of Health: Medical Ethics and the Movies (review). BullHist Med. 2012;86(1):146‐8.
Moher D, Altman DG, Schulz KF, Simera I, Wager E (Editors). Guidelines forReporting Health Research: A User’s Manual. Chichester, West Sussex (UK): Wiley; 2014.
Oh J, De Gagné JC, Kang J. A Review of Teaching‐Learning Strategies to BeUsed With Film for Prelicensure Students. J Nurs Educ. 2013;52(3):150‐60.
Oh J, Kang J, De Gagne JC. Learning concepts of cinenurducation: An integra‐tive review. Nurse Educ Today. 2012;32(8):914‐9.
Pappas G, Seitaridis S, Akritidis N, Tsianos E. Infectious Diseases in Cinema: Virus Hunters and Killer Microbes. Clin Infect Dis. (2003) 37 (7): 939‐942.
Pérez Ochoa López L. Philadelphia (1993): Visión del SIDA cuando comenzó a ser tratable. Rev Med Cine [Internet]. 2006; 2(1) 21‐28.
Vaismoradi M, Turunen H, Bondas T. Content analysis and thematic analysis: Implications for conducting a qualitative descriptive study. Nurs Health Sci. 2013;15(3):398‐405.
Wagner RF. 10 Years with the Journal of Medicine and Movies. J Med Mov [Internet]. 2014;10(1).