English
Español (España)
Register
Login
Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria
Current
Archives
last articles
Announcements
Indexing
Call for Papers
Submissions
Dialogues on Education
About
About the Journal
Editorial Team
Reviewers of the year 2024 and rejection rate
Privacy Statement
Editorial Policy on the Use of AI
Statistics
Contact
Make a submission
Home
/
Archives
/
Vol. 29 No. 1 (2017): Sustainable human development: challenges and educational advances
Vol. 29 No. 1 (2017): Sustainable human development: challenges and educational advances
enero-junio, 2017
Published:
2017-06-26
DOI:
https://doi.org/10.14201/teoredu291
Table of contents
1/2/3
PDF
PDF (Español (España))
PDF (Français (Canada))
ANALYTIC SUMMARY
Analytic summary
5-10/11-16/17-22
PDF
PDF (Español (España))
PDF (Français (Canada))
Introduction
Sustainable human development: an educational commitment
25-53
PDF (Español (España))
Articles
Sustainability, glocal development and planetary citizenship. References for a Pedagogy towards Sustainable Development
55-78
M.ª Ángeles Murga-Menoyo, María Novo
PDF (Español (España))
Education for Sustainability and Education for Human Rights: two domains that must be linked
79-100
Daniel Gil Pérez, Amparo Vilches
PDF (Español (España))
Environmental impact: an ethical awakening of interest for education
101-128
Jordi Puig I Baguer, María Casas Jericó
PDF (Español (España))
Developing competencies for sustainability-driven entrepreneurship in higher education: a literature review of teaching and learning methods
129-159
Lisa Mindt, Marco Rieckmann
PDF
Sustainability in university degrees: presence and coherence
161-187
María José Bautista-cerro Ruiz, María José Díaz González
PDF (Español (España))
The Vector Idea and its spheres: a training proposal for curriculum greening processes from the complexity
189-216
Genina Calafell, Mercè Junyent
PDF (Español (España))
Ecocitizenship education: challenging the instrumentation of school as an anti-chamber of the «labor market»
217-244
Lucie Sauvé, Hugue Asselin
PDF (Français (Canada))
Social education, human rights and sustainability in community development
245-272
José Antonio Caride Gómez
PDF (Español (España))
Threats and climate risks into vulnerable populations. The role of education in the community resilience
273-294
Edgar Javier González-Gaudiano, Ana Lucía Maldonado-González
PDF (Español (España))
Book Reviews
BARTH, M.; MICHELSEN, G.; RIECKMANN, M. y THOMAS, I. (2016) Handbook of Higher Education for sustainable Development. Routledge Publishers. London. New York. Routledge International Handbooks.
321-322
Victoria Vázquez Verdera
PDF (Español (España))
BÁRCENA, F. (2016) En busca de una educación perdida. Rosario, Homo Sapiens Ediciones, 252 pp.
323-327
Marcelo Posca
PDF (Español (España))
DE LA ROSA DE LA VEGA, C. (coord.) (2016) Más allá de lo imposible. La dimensión política de los derechos humanos en el siglo xxi. Tafalla, Txalaparta.
328-329
Jorge Ruiz Morales
PDF (Español (España))
GROS SALVAT, B. y SUÁREZ GUERRERO, C. (eds.) (2016) Pedagogía Red. Una educación para tiempos de internet. Barcelona, Editorial Octaedro.
330-331
Diana Marín Suelves
PDF (Español (España))
GRUPO SI(e)TE. EDUCACIÓN (2016) Repensar las ideas dominantes en la educación. Santiago de Compostela, Andavira.
332-333
Silvana Longueira Matos
PDF (Español (España))
IBÁÑEZ-MARTÍN, J. A. (2017) Horizontes para los educadores. Las promociones educativas y la promoción de la plenitud humana. Madrid, Dikynson, 2017.
334-336
Jaume Sarramona
PDF (Español (España))
LAMBRECHTS, W. y HINDSON, J. (2016) Research and innovation in education for sustainable development. Viena, Environment and School Initiatives.
337-338
Sara Serrate González
PDF (Español (España))
LEAL FILHO, W. et al. (eds.) (2017) Handbook of Theory and Practice of Sustainable Development in Higher Education, 4 vols. Berlin, Springer.
339-341
María Fernanda Sánchez Contreras
PDF (Español (España))
PÉREZ PÉREZ, C. (2016) Educación en valores para la ciudadanía. Estrategias y técnicas de aprendizaje. Bilbao, Desclée.
342-343
Judith Martín Lucas
PDF (Español (España))
PRATS, E. (2015) Teorizando en educación. Entre erudición, poesía y opinionitis. Barcelona, UOC.
344-345
José L. González-Geraldo
PDF (Español (España))
PRATS, F.; HERRERO, Y. y TORREGO, A. (2016) La Gran Encrucijada. Sobre la crisis ecosocial y el cambio de ciclo histórico. Madrid, Ed. Libros en Acción.
346-349
María P. Tomás García
PDF (Español (España))
SANTOS REGO, M. Á. (2016) Sociedad del conocimiento. Aprendizaje e Innovación en la Universidad. Madrid, Biblioteca Nueva.
350-351
José Manuel Muñoz Rodríguez
PDF (Español (España))
Créditos
Créditos
I
PDF (Español (España))