Family education and television mediation

  • Paz Cánovas Leonhardt
    Universidad de Valencia paz.canovas[at]uv.es
  • Piedad María Sahuquillo Mateo
    Universidad de Valencia

Abstract

This article try to deal with the complex influence of television viewing in the process of socialization of children and adolescents, focusing our attention on the importance of the family as the mediator-educator agency of particular relevance. Once analyzed the basic theoretical assumptions, we deepened in reality under study by providing data about how the studied population lives television and what extent parental mediation influences and affects the process. The article concludes with some reflections and pedagogical suggestions which trying to help to the optimization of the educational reality.
  • Referencias
  • Cómo citar
  • Del mismo autor
  • Métricas
Cánovas Leonhardt, P., & Sahuquillo Mateo, P. M. (2010). Family education and television mediation. Teoría De La Educación. Revista Interuniversitaria, 22(1), 117–140. https://doi.org/10.14201/7134

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Paz Cánovas Leonhardt

,
Universidad de Valencia
Universidad de Valencia. Facultad de Filosofía y Ciencias de la Educación. Departamento de Teoría de la Educación. Avda. Blasco Ibáñez, 30-4ª planta. 46010 – Valencia (España)

Piedad María Sahuquillo Mateo

,
Universidad de Valencia
Universidad de Valencia. Facultad de Filosofía y Ciencias de la Educación. Departamento de Teoría de la Educación. Avda. Blasco Ibáñez, 30-4ª planta. 46010 – Valencia (España)
+