Filosofía pública y educación. La reconstrucción de la educación cívica en la democracia fuerte
Abstract In this paper, the author explore the relevance and significance of civic education in a «strong democracy», in the context of european community. After explore and defend the moral condition of the Europe union, the author reflect on some specifics pedagogical commitments and responsibilities in this civic matter. Talk about a strong civic education is regarded as a opportunity to conform our moral character in the public's virtues and to increase the capacity of political and civic judgment. The pervivence of democracy in a technological age, as a social way of life, require the consolidation of a new public philosophy of education.
- Referencias
- Cómo citar
- Del mismo autor
- Métricas
Bárcena Orbe, F. (2009). Filosofía pública y educación. La reconstrucción de la educación cívica en la democracia fuerte. Teoría De La Educación. Revista Interuniversitaria, 3. https://doi.org/10.14201/2915
Most read articles by the same author(s)
- Fernando Bárcena Orbe, Friedrich Nietzsche: On Education. An Unfashionable Observation , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 28 No. 2 (2016)
- Fernando Bárcena Orbe, Masters and Disciples. Anatomy of a relationship , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 30 No. 2 (2018)
- Fernando Bárcena Orbe, A Pedagogy of Presence. Philosophical Critique of Pedagogical Impostering , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 24 No. 2 (2012)
- Fernando Bárcena Orbe, The intimacy of study as a way of life , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 31 No. 2 (2019): Studying, pedagogical investigations of its educational value
- Fernando Bárcena Orbe, Larrosa, J. y Rechia, K. (2018). P de Profesor. Buenos Aires: Noveduc. Del Centro de Publicaciones Educativas y Material Didáctico S.R.L , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 31 No. 1 (2019)
- Fernando Bárcena Orbe, Juicio político, competencia cívica y pensamiento representativo. Un ensayo de fundamentación , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 7 (1995)
- Fernando Bárcena Orbe, La estructura práctica de la acción educativa. Esbozo de un campo de investigación , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 5 (1993)
- Fernando Bárcena Orbe, A disquieting difference: diary of an apprentice , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 18 (2006): Educación y emociones
Downloads
Download data is not yet available.
+
−