Constructivismo e intervención pedagógica: a propósito de quién construye
Resumen Among the multiple questions that arise from the practical application, both from the professional and research point of view, of the constructivist principles inspiring educational reform, there is one whose answer makes a difference in the orientation of both the theoretical analysis and practical functioning of the educational process. The question we are referring to is who is doing the constructing?. As opposed to the stances which would have the entire constructive activity fall on the internal control of the subject, the author defends the idea that there are different moments and spaces where constructive processes take place and there is always more than one constructor, which leads to the need for revising the concept of scaffolding.
- Referencias
- Cómo citar
- Del mismo autor
- Métricas
García Del Dujo, Ángel. (2009). Constructivismo e intervención pedagógica: a propósito de quién construye. Teoría De La Educación. Revista Interuniversitaria, 4. https://doi.org/10.14201/2961
Artículos más leídos del mismo autor/a
- Ángel García Del Dujo, TORÍO, S.; PEÑA, J. V.; RODRÍGUEZ, M. C.; FERNÁNDEZ, C. M.; MOLINA, S.; HERNÁNDEZ, J. e INDA, M. M. (2013) Construir lo cotidiano: un programa de educación parental. Barcelona, Octaedro. , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 26 Núm. 1 (2014)
- Ángel García Del Dujo, GARCÍA ARÓSTEGUI, Ignacio. “Competencias comunicativas del maestro en formación. El caso de la Universidad de Granada”. Departamento de Didáctica y Organización Escolar. Universidad de Granada, 2008 , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 21 Núm. 2 (2009)
- Ángel García Del Dujo, NICO REGO GONÇALVES, Teresa Paula. “Educação e Cognição: um modelo de análise de programas de desenvolvimento cognitivo”. Departamento de Teoría e Historia de la Educación y Pedagogía Social. Universidad de Sevilla, 2008 , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 21 Núm. 2 (2009)
- Ángel García Del Dujo, REVUELTA DOMÍNGUEZ, Francisco. “Los mecanismos de socialización en grupos de discusión y listas de distribución. Propuestas sociales para el aprendizaje en espacios virtuales”. Departamento de Teoría e Historia de la Educación. Universidad de Salamanca, 2 , Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria: Vol. 21 Núm. 2 (2009)
Descargas
Los datos de descargas todavía no están disponibles.
+
−