English
Español (España)
Register
Login
Enseñanza & Teaching: Interuniversity Journal of Didactic
Journal out of circulation
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Home
/
Archives
/
Vol. 31 No. 1 (2013)
Vol. 31 No. 1 (2013)
Published:
2014-03-10
Índice
1/2/3
PDF (Español (España))
PDF
PDF (Français (Canada))
Sumario analítico
5-9/11-15/17-21
PDF (Español (España))
PDF
PDF (Français (Canada))
Articles
Perspectives for understanding the relationship between the theory and the practice in teacher training
23-42
Carmen Álvarez Álvarez, José Luis San Fabián Maroto
PDF (Español (España))
Educational e-portfolios in university classrooms. Didactic tools for teaching innovation and quality of teaching and learning process
43-70
Julio Cabero Almenara, Eloy López Meneses, Alicia Jaén Martínez
PDF (Español (España))
Axiological dimension media literacy. The screens impact in adolescent of Lugo
71-90
José Ignacio Aguaded Gómez, Mari Carmen Caldeiro Pedreira
PDF (Español (España))
Experimentation of the didactic use of an interactive whiteboard (iwb) in the classroom: Training plan and results
91-108
Maria Domingo Coscollola, Pere MarquÈs Graells
PDF (Español (España))
How are transmitted cultural and sexist stereotypes through images of ict in textbooks?
109-125
Prudencia Gutiérrez Esteban, Patricia Ibáñez Ibáñez
PDF (Español (España))
Relocation of the academic context: renewal and unification of the Erasmus program
127-146
Javier Fombona Cadavieco, Susana Agudo Prado
PDF (Español (España))
Historical-legislative analysis of rural Spanish schools’ organization from 1857 to 2012
147-179
Eudaldo Corchón Álvarez, Francisco Raso Sánchez, María Angustias Hinojo Lucena
PDF (Español (España))
Psychometric analysis of a scale to evaluate teaching styles (ESEE)
181-198
Margarita González Peiteado, Antonio López Castedo, Margarita Pino Juste
PDF (Español (España))
Reviews
ALEGRE DE LA ROSA, O. M.: «Investigación sobre Competencias y Tecnología para la Inclusión e Interculturalidad». Arial, 2012.
201-205
PDF (Español (España))
GOBIERNO VASCO.: «Plan Estratégico de Atención a la Diversidad en el marco de una Escuela Inclusiva, 2012- 2016». Vitoria-Gasteiz, Gobierno Vasco, 2012.
205-209
PDF (Español (España))
PÉREZ FERRA, Miguel (Coord.).: «Asesoramiento al Profesorado de Secundaria para mejorar la calidad de los centros». Jaén, Joxman, 2012.
209-211
PDF (Español (España))
J. Ignacio AGUADED GÓMEZ (Ed.): «Comunicar. Revista Científica Iberoamericana de Comunicación y Educación». N.º 39, octubre 2012.
211-212
PDF (Español (España))
VÁZQUEZ, E.; SEVILLANO, M. L. y MÉNDEZ M. A.: « Programar en Primaria y Secundaria». Madrid, Pearson Educación, 2012.
212-217
PDF (Español (España))
VEGA, A.: «La infancia robada. A propósito de los niños vulnerables». Barcelona, Davinci. 2011.
217-223
PDF (Español (España))
VEGA FUENTE, A. y ARAMENDI JAÚREGUI, P.: «Las drogas en los PCPI: Reto educativo». Bilbao. Departamento de Sanidad y Consumo del Gobierno Vasco, 2012.
223-225
PDF (Español (España))
VILLAR, L. M. y ALEGRE DE LA ROSA, O. M.: «Los portafolios electrónicos en el hemisferio de la evaluación auténtica». Madrid, Síntesis, 2012.
225-228
PDF (Español (España))
Tesis
El juego en alumnos con necesidades educativas especiales: Síndrome de West y otras encefalopatías epilépticasEl juego en alumnos con necesidades educativas especiales: Síndrome de West y otras encefalopatías epilépticas
231-232
PDF (Español (España))
El estrés en familias con sujetos con deficiencia intelectual
233-234
PDF (Español (España))
Análisis de itinerarios orientativos a jóvenes en situación de abandono escolar en la provincia de Ciudad RealAnálisis de itinerarios orientativos a jóvenes en situación de abandono escolar en la provincia de Ciudad Real
235-237
PDF (Español (España))