The republican teachers: Legislation and professional tensions (1931-1936)
Abstract The Second Republic in Spain brought important news and improvements for the primary school teachers, but also aroused several professional resistances and struggles. The paper try of showing and explaining the inside dialectic of the scholastic reform process, certaining not easy.
- Referencias
- Cómo citar
- Del mismo autor
- Métricas
Molero Pintado, A. (2013). The republican teachers: Legislation and professional tensions (1931-1936). Historia De La Educación, 16, 285–302. Retrieved from https://revistas.usal.es/tres/index.php/0212-0267/article/view/10539
Most read articles by the same author(s)
- Antonio Molero Pintado, The school handbooks of the education history and the teacher's training (1900-1930) , Historia de la Educación: Vol. 19 (2000): Los manuales escolares en la historia
- Antonio Molero Pintado, POZO ANDRÉS, Mª. del Mar, del: «Urbanismo y Educación. Política educativa y expansión escolar en Madrid (1900-1931)». Madrid: Servicio de Publicaciones de la Universidad de Alcalá, 1999. , Historia de la Educación: Vol. 18 (1999): Historia de la educación social
- Antonio Molero Pintado, Influencias europeas en el laicismo escolar , Historia de la Educación: Vol. 24 (2005): Influencias europeas en la política educativa de la España del siglo XX
- Antonio Molero Pintado, Nota necrológica de Alberto del Pozo Pardo (1920-1998) , Historia de la Educación: Vol. 17 (1998): Historia de la educación secundaria
Similar Articles
- Juan Manuel Fernández Soria, María del Carmen Agullo Díaz, The pro-Franco purge of the primary teaching profession , Historia de la Educación: Vol. 16 (1997): Historia de la escuela
- José Ignacio Cruz Orozco, The laicism in the Ilnd Republic. The vi I I about historic layman , Historia de la Educación: Vol. 19 (2000): Los manuales escolares en la historia
You may also start an advanced similarity search for this article.
Downloads
Download data is not yet available.
+
−